Az idei szezonban naponta és személyenként átlagosan 870 forint körül alakul a síbiztosítás díja, ami mintegy 3 százalékkal haladja majd meg az előző szezon 845...
Magyarországon évente valamivel több mint 5000 ember életét követeli a légszennyezettség. Ezzel a számmal bár világviszonylatban jól állunk, a környező országokkal összehasonlítva viszont csúnyán alulmaradunk.
A föld lakosságának 95 százaléka egészségtelen levegőt szív magába - derült ki egy friss SGA (State of the Global Air) jelentésből. A kutatás rámutat, 2016-ban csaknem 6 millió ember halálát okozta valamilyen formában a levegőszennyezettség. Ezek közül a leggyakoribbak a stroke, különböző tüdőbajok, tüdőrák, illetve az ezekhez kapcsolódó szívinfarktusok.
Talán nem is annyira meglepően összességében Kínában halnak meg legtöbben a szennyezet levegő miatt, összesen több mint 1,5 millióan. Ha azonban a 100 000 lakosra jutó halálesetekről van szó, akkor drámaian fordul a lista, melynek élén toronymagasan Afganisztán áll, Pakisztán és India előtt.
Magyarország a választott országok közül középen helyezkedik el, ám azt azért érdemes kiemelni, hogy a régióban igen csak rosszul teljesítünk. Míg Ausztriában 100 000 lakosra 19, Szlovákiában 46,8, addig Magyarországon 52,3 halálesetért volt felelős valamilyen formában a rossz levegő. Ezzel a teljesítménnyel Ausztriánál majd 3-szor rosszabb a helyzet itthon, és bizony Románia is előz bennünket, ott ugyanis egyel kevesebb ember hal meg légszennyezettség miatt.
Rossz levegő
Az afganisztáni kiemelkedően magas halálozási arány elsőre meghökkentő lehet, sokan ugyanis a légszennyezettséghez szinte kizárólag az autók kipufogógázát, illetve a különböző óriási erőművek által kibocsájtott füstöt kötik. Ezek persze mind-mind károsak is, ám kiváltképp India és Kína megavárosaiban jelentkeznek leginkább. A gyérebb, jobbára szegényebbek által lakott területeken azonban az emberek mindent elégetnek, ami csak a kezük ügyébe kerül. Fát, műanyagot és egyéb kemikáliákat, amiknek a füstje rendkívül mérgező. Afganisztánban például mindkét probléma igen jelentősen jelen van, főleg a fővárosban Kabulban, de a probléma megjelenése Magyarországon is nagyon hasonló.
A SGA készített egy interaktív térképet is, amin azt lehet megnézni, hogy egyes országok levegőjében mekkora az úgy nevezett PM 2.5 részecskék aránya (mikrogramm/köbméter arányban számolva). A PM 2.5 elnevezésű részecskék elnevezése egyébként olyan káros, füstből, szénszármazékokból, növényi pollenből, kipufogógázokból származó részecskéket takar, melyek 2,5 mikron nagyságúak vagy kisebbek.

Ahogy az a statisztikából is kiolvasható a környező országokkal Magyarországon a legnagyobb a PM 2.5 részecskék koncentrációja a levegőben. Olyannyira, hogy a második legtöbb is (Szlovákia, Horvátország) 5 mikrogrammal kevesebb káros anyagot tud felmutatni egy köbméter levegőben.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Fontos a szűrés
Magyarországon különösen nagy problémát okoz a levegő szennyezettsége, hiszen bár csak ebből nem lehet egyenes következtetést levonni, de nagyon sokan küszködnek légzőszervi panaszokkal, és vezető halálokok között is nagyszámban jelen vannak a daganatos megbetegedések is. Éppen ezért kiváltképp fontos részt venni különböző szűrővizsgálatokon.
Ma Magyarországon külön kiadás nélkül elmehetünk tüdőszűrésre, nőgyógyászati, prosztata, bőrgyógyászati vizsgálatokra, vagy akár elvégeztethetjük a teljes vérkép vizsgálatot is. Az itthon tapasztalható, sokszor rémisztő állapotú egészségügyi ellátás (hosszú várólisták, hálapénz) ellenére nagyon keveseknek van például egészségbiztosításuk. Az ő számuk alig haladja meg a 30 ezret.
Egy-egy ilyen szerződés pedig lehetővé teszi tulajdonosának, hogy elkerülje a hosszú várólistákat, külön díj befizetése kaphasson második szakorvosi véleményt, akár nemzetközi szinten is. E szerződések díja egyébként leginkább az életkortól függ, azaz minél fiatalabb valaki, annál kevesebb díjért veheti igénybe a színvonalas, gyors és biztosítás nélkül sokszor drága kezeléseket, ellátásokat. Sokat mondó adat ugyanakkor, hogy míg Magyarországon néhány tízezren rendelkeznek egészségbiztosítással, addig ez a szám például Ausztriában 2,5 millió.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








