Becslések szerint meghaladja a 650 ezret a Magyarországon közlekedő segédmotoros kerékpárok száma, ezek közül azonban kevesebb mint 300 ezerre kötöttek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb).
Holnaptól minden lakossági vagyon- és balesetbiztosítás mellé új EU szabványos ügyféltájékoztatót kapunk a szerződés megkötését megelőzően. A négy országban tesztelt és tudományosan elnevezett "Biztosítási Termékinformációs Dokumentum" tulajdonképpen egy képekkel illusztrált összefoglaló lesz, amely nyolc képhez kapcsoltan meséli el, hogy mit várhatunk a választott biztosítástól.
Az Európai Unió 2016-ban határozta el, hogy a fogyasztók megvédése érdekében kötelező érvénnyel bevezet egy egyszerűsített biztosítási terméktájékoztatót - emlékeztet közleményében a Biztosítás.HU. A négy országban, Romániában, Spanyolországban, Németországban és az Egyesült Királyságban elvégzett fogyasztói teszteket követően az EU megtalálta, hogy mi a legfontosabb és a fogyasztók által még átlátható információ a biztosításokkal kapcsolatban és melyek a legjobb képek (piktogramok) a legfontosabb információk illusztrálásához. A végeredmény az lett, hogy a biztosítóknak nyolc piktogram alá rendezetten, maximum két oldal szöveges tartalomban kell összefoglalniuk az alábbiakat:
A biztosítási szakértők szerint az EU lépése jó irányba mutat, fontos tudni azonban, hogy az egyes országok biztosítási kultúrája és ezen belül a fogyasztói magatartás is más és más. Az új tájékoztató sokat segíthet azon országok fogyasztóinak, akik például a gépjármű-, lakás- és utazási biztosításaikat jellemzően papír alapon kötik és nincs számukra elérhető - az EU terméktájékoztatóban felsorolt nyolc ponton túlmutató - független összehasonlítás. Magyarországon azonban, ahol az online biztosítási kultúra európai összehasonlításban is kiemelkedően magas, ez a nyomtatvány várhatóan nem hoz forradalmi újítást. A hazai ügyfelek ugyanis, már több mint egy évtizede könnyen és gyorsan kapnak szakértő segítséget a termékek szolgáltatásai és árai tekintetében is az internetes összehasonlító portáloktól.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Lázár János: nem kis sebet ütött a Fideszen a kegyelmi ügy
- Komoly biztonsági résre derült fény, de nincs mit tenni
- A banki alkalmazott mentett meg egy ügyfelet a csalóktól - videó
- Úgy tűnik, egy nagyhatalomnak sikerül betiltania a dohányzást - világelsők lehetnek
- Újabb részletek az idősek jogosítványáról
- Péntek reggeltől óriási gyorshajtóvadászat kezdődik – itt megtalálja az összes traffipax helyét