Majdnem 1400 közlekedő fordult kárigénnyel a Magyar Közúthoz a tavalyi évben, ez jóval több mint 2022-ben volt. Jellemzően beadványok kb. harmadát ítélték meg jogos igénynek.
Leadták hivatalos jelentésüket a PSZÁF-nek a biztosítók a 2010. évi kötelező kampányról. A biztosítók adatai szerint mintegy 1,3 millió autós mondta fel korábbi biztosítását. Ez valamivel kevesebb, mint a 2009 novemberében biztosítót váltók száma (akkor mintegy 1,5 millióan váltottak), viszont sokkal többen vannak a mostani váltók között olyanok, akik biztosítóváltásukat az interneten keresztül intézték - áll a Biztosítás.hu internetes alkusz közleményében.
2011. január 31-i határidővel voltak kötelesek hivatalos jelentést adni a hazai biztosítótársaságok a PSZÁF részére az általuk kötött kötelező gépjármű felelősség-biztosításokról. A biztosítók adataiból kiderül, hogy a hazai társaságoknál január 31-ig mintegy 1,3 millió új szerződés került rögzítésre.
Az adatok tanúsága szerint a kampányban a legtöbb új szerződést - mintegy 360 ezret - a K&H Biztosító rögzítette, őket követi az Allianz (275), az Astra (120), valamint a Posta, a Generali és a KÖBE (100-100 ezer db körüli) új szerződéssel.
Érdekesség, hogy míg 2009-ben a 1,5 millió váltó csupán valamivel több, mint egy harmada váltott az internetes összehasonlító portálokon keresztül, addig a 2010-es kampányban online portálokon váltók aránya már elérte az 50%-ot. A biztosítók közti versenynek - és az internetes alkuszi portálokon elérhető egyszerű biztosítóváltási folyamatoknak köszönhetően - a szerződésüket lecserélő autósok átlagdíja minden eddigi mértéket meghaladóan 17 500 forintra csökkent.
500 ezren év közben választhatnak maguknak új biztosítót, de melyiket (?)
Egy tavaly hatályba lépett törvénymódosításnak köszönhetően az autósok egy része már nem a korábban megszokott december 31-ei évfordulós határidővel válthat, hanem év közben, attól függően, hogy 2010-ben mikor vásárolta a gépjárművét. Az ilyen, ún. évközi évfordulóval rendelkező járművek számát a biztosítótársaságok 4-500 ezerre becsülik. Ezen - évközi évfordulóval rendelkező - járművek üzembentartói számára lehet érdekesség, hogy a kampányban kialakult sorrendhez képest jelentős változás állt be a biztosítók erősorrendjében.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A portál januári adatai alapján a kampányban legnépszerűbbnek számító biztosítótársaságok közül a kampányban "csak" a második helyet elcsípő Allianz - a K&H-t megelőzve - az élre ugrott, míg a kampánykedvezményét januárra is megtartó KÖBE feljött a harmadik helyre. Az évközi váltók átlagdíja ugyanakkor kis mértékben emelkedett és mintegy 23 000 forint körül alakult.
Az évközi váltással kapcsolatban még érdemes tudni, hogy - a korábbiakhoz hasonlóan - évközben is 30 nappal az évfordulót megelőzően lehet felmondani a kötelező biztosítási szerződéseket. Az új díjak kiszámítására azonban nem kell újabb díjhirdetésig várni, mivel az évközi évfordulós szerződések díjait is meghirdették a biztosítótársaságok 2010. október 30-án, így azok egész évben elérhetőek az alkuszi portálokon. A váltás - és az ezzel járó megtakarítás - lehetőségéről azonban könnyű elfeledkezni, hiszen a média és így az autósok figyelme sem összpontosul egész évben a kötelezőre.
Így buknak a magyar lakástulajok havi 15 ezret a biztosításukon: nem is sejtik, hol folyik el a pénz
Márciusban a lakásbiztosítási kampány keretein belül bárki újrakötheti a biztosítását egy kedvezőbb termékre.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így vásárolj 50 százalékkal olcsóbban az ALDI-ban: itt az ételpazarlás vége
Az ALDI Magyarország kiterjesztette élelmiszermentési programját.
- Női kézilabda és gyönyörű katalán tájak - sport a tévében
- Ilyen nagytakarítást sem látni minden nap – videó
- Vitézy Dávid bejelentette, hogy elindul főpolgármester-jelöltként a választáson
- Megdöbbentő képeket osztott meg a NAV
- Kis híján megölte magát egy utas egy repülőgépen
- Ez a videó lehet a "kármentés" Katalin hercegné balul elsült fotója után