Mivel a magyarországi hó helyzet idén is kiszámíthatatlan, a téli sportok szerelmesei a hazai sípályák helyett egyre gyakrabban választanak külföldi, autóval is néhány óra alatt megközelíthető úti célt. A biztonságról ugyanakkor a rövid, akár egy-két napos kiruccanások alkalmával sem szabad megfeledkezni és megéri megfelelően tájékozódni, minden eshetőségre felkészülve. Az Union Biztosító szakembere szerint például az egyik sarkalatos pont, amiről az utazók gyakran elfeledkeznek, hogy baleset nem csak a sípályán történhet.
Bár a téli sportok szerelmesei a sport veszélyeinek ismeretében az átlagnál tudatosabban készülnek az utazásaikra és előre gondoskodnak biztonságukról, figyelmük még nekik is - az esetek többségében - csak az utasbiztosításra terjed ki. Pedig baleset nem csak a sípályán történhet, és bár az utasbiztosítás az utazás alatt elszenvedett balesetek esetén is védelmet ad, az asszisztencia szolgáltató telefonszámának ismerete mellett egyéb hasznos információkkal, szabályokkal is érdemes tisztában lenni egy külföldi síelés alkalmával.
Mit ér a gépjármű-biztosítás külföldön?
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megléte - amit Magyarországon kívül a biztosítási zöldkártya felmutatásával tudunk igazolni - külföldön is kötelező ám ez önmagában még nem jelent tökéletes biztonságot. Éppen ezért megéri tisztában lenni az érvényben lévő szabályokkal, hiszen baj esetén sok kellemetlenségtől megkímélhetjük magunkat, ha az ügymeneti folyamatokkal tisztában vagyunk.
"Viszonylag egyszerű az eset, amikor érvényes kötelező biztosítással magyar autós külföldön okoz kárt. Akkor ugyanis mindössze annyi a teendője, hogy öt munkanapon belül be kell jelentenie azt a saját biztosítójához, ugyanúgy mintha Magyarországon történt volna a károkozás. Fordított esetben, azaz ha egy magyar autósnak külföldön okoznak kárt, választhat aközött, hogy vagy bejelenti a kárt külföldön a károkozó biztosítójához, vagy az autó hazahozatala után, a károkozó biztosítójának magyarországi levelezőpartnerénél teszi meg a kárbejelentést. Hogy utóbbi esetben ki az illetékes levelezőpartner, abban vagy saját biztosítója, vagy a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) tud segíteni" - mondja Maják Viktor, az Union Biztosító kommunikációs igazgatója.
Bár az Európai Unió országaiban a kárrendezés általában gördülékenyen megy, fel kell készülni arra is, hogy a külföldön történt balesetek esetében ez 1-2 hónapot is igénybe vehet, sőt súlyosabb balesetnél, komoly személyi sérüléseknél, bírósági eljárásoknál az idő akár években is mérhető.
A casco biztosítás ugyanakkor a saját kár megtérítése mellett az ilyen esetek elkerülésére is megoldást jelent. A casco terhére az autó javítását azonnal elvégeztethetjük - ami e nélkül csak a kárrendezés után kezdődhetne meg - majd a javítás költségei a hazai biztosítón keresztül, a károkozó kötelezőjének terhére kerülnek elszámolásra, így nem a saját casco bonuszunk látja az eset kárát. Ezzel nem csak sok bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat, de időt és pénzt is spórolhatunk.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mi történik, ha a külföldi károkozónak nincs érvényes kötelező biztosítása?
Az ügymenet ebben az esetben jóval bonyolultabb, de a kártalanítás ebben az esetben sem marad el; ez ellen véd ugyanis az ún. kártalanítási számla. Ilyen esetben a kárt vagy a saját magyarországi biztosítóba vagy közvetlenül a károkozó autó telephelye szerinti ország kártalanítási számla kezelőjéhez kell bejelenteni. Ha a baleset a károkozó telephelye szerinti országban történt, a károsult bejelentheti a kárt közvetlenül a kárt okozó biztosítójához, ha viszont egy harmadik országban, akkor a baleset helye szerinti ország levelezőpartnerénél teheti meg.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé