Egyre erőteljesebben terjednek az interneten vásárolható lakásbiztosítások. Ez a folyamat pedig szakemberek szerint oda vezethet, hogy a gépjármű-felelősségbiztosításoknál tapasztalt verseny erre a szegmensre is jellemző lesz.
Az Union Biztosító kommunikációs igazgatója szerint a lakásbiztosítás általánosságban standard terméknek tekinthető, de a biztosítási védelmet és annak mértékét mindenképpen fontos személyre szabni. A Signal Biztosító termékfelelőse szerint a piacon két tendencia figyelhető meg. Az egyik a standardizált dobozos termékek iránya, a másik pedig az egyénre szabott, szofisztikált ajánlatok (melyekbe a lakáskockázatokon kívül akár személybiztosítási elemek is bekerülhetnek).
A K&H Biztosító üzletágvezetője szerint az interneten keresztül köthető lakásbiztosítási termékek esetében a biztosított vagyontárgyakat és a biztosítási összegeket többnyire a szerződő tudja meghatározni, míg a biztosítási események, kockázatok tekintetében a biztosítók által kialakított csomagok, 2-3 lehetőség közül választhat. A Genertel viszont a tarifálási alapadatok megadása után (irányítószám, az ingatlan hasznos alapterülete négyzetméterben, lakók száma, szerződő születési ideje) mind az ingatlan, mind az általános háztartási ingóságok összegére ajánlatot ad. Az ügyfél ezt követően válogathat a kiegészítő biztosítások közül.
Az AEGONdirekt.hu szakmai igazgatója szerint a jövőt az jelentheti, ha az ügyfél már az alapcsomagon belül is képes lesz az egyes termékeken belüli szolgáltatásokat és biztosítási összegeket megváltoztatni igényei és pénztárcája alapján. Tapasztalatok szerint az összetettebb kockázat és a biztosított vagyon értéke miatt az interneten kötött lakásbiztosítások esetében az ügyfelek kevésbé díjérzékenyek, mint például a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) esetében.
A lakásbiztosítási piacot ennek ellenére még mindig alulbiztosítottság jellemzi, sokan csak az ingatlan fedezetértékét nézik, az ingóságokra nem fordítanak figyelmet. A biztosítók ez ellen úgy védekeznek, hogy adott négyzetméter esetén a biztosítási rendszerek nem engednek át extrém kis négyzetméterárat és minimális ingóságösszeget is megszabnak feltételként.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Generali üzletágigazgatója szerint a hiteltől függetlenül az ingatlantulajdonos érdeke, hogy a vagyontárgyaira lehetőség szerint teljes körű biztosítása legyen. Jelen gazdasági helyzetben és az elmúlt hetekben a szélsőséges időjárás miatt bekövetkezett tömeges viharkárok következtében fokozódott az emberekben a biztonság és kiszámíthatóság iránti vágy. Veszélyt hordoz az, hogy az internet révén egyre egyszerűbb, az ügyfél évfordulókor a korábbinál könnyebben válthat biztosítót. Márpedig ebben az esetben a helyzet előbb-utóbb oda vezethet, hogy a biztosítóknak - akárcsak korábban a kgfb-területen - el kell felejteniük a díjak indexálását, azaz a díjak - és a biztosítási összegek - külső feltételekhez történő igazítását.
Az Uniqa Biztosító vagyonbiztosítási területének vezetője szerint nem nagy gond az ügyfelek gyorsabb migrációja, hiszen ez jótékonyan hathat a biztosítók közötti versenyre.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








