Ugyan a jogszabály elfogadásakor sokan úgy gondolták, hogy már az új feltételek szerint zajlik majd idén októberben a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány, de ez valószínűleg nem így lesz.
Miután a tavasszal elfogadott jogszabály végrehajtási rendeletei még nem készültek el, szinte biztosra vehető, hogy a 2010-re szóló díjaikat még nem a jövő január elsején hatályba lépő új törvény, hanem az eredeti kormányrendelet alapján kell meghirdetni a biztosítóknak. Ezek szerint a tarifák meghatározásának alapja nem a gépjármű teljesítménye, hanem továbbra is a hengerűrtartalom marad. Ennél is jelentősebb tétel, hogy a díjkedvezményeket a jelenleg alkalmazott bónusz-malusz rendszer megtartása mellett hirdetik majd meg a cégek.
A biztosítók jó része nem erre számított, ezért sürgette, hogy készüljenek el mihamarabb a kiegészítő, értelmező rendelkezések. Meglepetésükre azonban a PM jogértelmezése szerint az új szabályok valóban csak január elsejétől lépnének életbe. Információk szerint a mai egyeztetésen dűlőre juthatnak a felek - a megállapodásra azért van égető szükség, mert a biztosítóknál már meg kellett volna kezdeni a jövő évi díjstruktúra kialakítását.
A biztosítók számára az is komoly gondot jelentene, ha külön kellene egy új díjstruktúrát számítaniuk a január 1. után kötött szerződésekre. Sokak szerint akkor már jobb volna 2010-ben az egész évet a ma hatályos általános feltételek mellett végigvinni - legfeljebb az új szerződésekre már az új törvény szerinti biztosítási időszakot, a szerződés megkötésétől számított egy évet - kellene megadni a kormányrendeletben szereplő naptári év helyett. Ugyancsak hatályba léphetnek a törvénynek a nem a felek szerződését szabályozó részei.
A biztosítók híreink szerint a legkomolyabb próbatételnek a kártörténeti adatok új - duplikált - nyilvántartási rendszerét tartják. Úgy vélik, e téren még nagy a szabályozási, technikai bizonytalanság, épp ezért híreink szerint azt javasolják, hogy jelenlegi bónusz-malusz rendszer átmenetileg - néhány évre - maradjon még életben a kárelőzményen alapuló tarifakedvezmények megőrzése érdekében és emellett történjen a kártörténeti adatok folyamatos gyűjtése.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Keresik a bajai szovjet hadifogolytábor áldozatait
- Nemzetközi fegyvercsempész banda ellen indult eljárás
- Kezdődik Velence sokak által vitatott intézkedésének tesztelése
- Van egy "kór", amit képtelenek a hazai kórházak kezelni
- Gondban lesz a YouTube-bal, ha ilyen mobilja van
- Már van, ahol szinte kötelező lesz e-autót venni a nagyobb cégeknek