Ugyan a jogszabály elfogadásakor sokan úgy gondolták, hogy már az új feltételek szerint zajlik majd idén októberben a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány, de ez valószínűleg nem így lesz.
Miután a tavasszal elfogadott jogszabály végrehajtási rendeletei még nem készültek el, szinte biztosra vehető, hogy a 2010-re szóló díjaikat még nem a jövő január elsején hatályba lépő új törvény, hanem az eredeti kormányrendelet alapján kell meghirdetni a biztosítóknak. Ezek szerint a tarifák meghatározásának alapja nem a gépjármű teljesítménye, hanem továbbra is a hengerűrtartalom marad. Ennél is jelentősebb tétel, hogy a díjkedvezményeket a jelenleg alkalmazott bónusz-malusz rendszer megtartása mellett hirdetik majd meg a cégek.
A biztosítók jó része nem erre számított, ezért sürgette, hogy készüljenek el mihamarabb a kiegészítő, értelmező rendelkezések. Meglepetésükre azonban a PM jogértelmezése szerint az új szabályok valóban csak január elsejétől lépnének életbe. Információk szerint a mai egyeztetésen dűlőre juthatnak a felek - a megállapodásra azért van égető szükség, mert a biztosítóknál már meg kellett volna kezdeni a jövő évi díjstruktúra kialakítását.
A biztosítók számára az is komoly gondot jelentene, ha külön kellene egy új díjstruktúrát számítaniuk a január 1. után kötött szerződésekre. Sokak szerint akkor már jobb volna 2010-ben az egész évet a ma hatályos általános feltételek mellett végigvinni - legfeljebb az új szerződésekre már az új törvény szerinti biztosítási időszakot, a szerződés megkötésétől számított egy évet - kellene megadni a kormányrendeletben szereplő naptári év helyett. Ugyancsak hatályba léphetnek a törvénynek a nem a felek szerződését szabályozó részei.
A biztosítók híreink szerint a legkomolyabb próbatételnek a kártörténeti adatok új - duplikált - nyilvántartási rendszerét tartják. Úgy vélik, e téren még nagy a szabályozási, technikai bizonytalanság, épp ezért híreink szerint azt javasolják, hogy jelenlegi bónusz-malusz rendszer átmenetileg - néhány évre - maradjon még életben a kárelőzményen alapuló tarifakedvezmények megőrzése érdekében és emellett történjen a kártörténeti adatok folyamatos gyűjtése.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








