Sokan nem is gondolnák, hogy az utasbiztosítás hamisítatlan magyar találmány. A történet több mint 100 évre nyúlik vissza. Egy pécsi fakereskedő, Cserkúti Engel Miksa éppen Svájcban járt üzleti úton, amikor a luzerni pályaudvaron egy gőzmozdony kipattanó szikrájától lángra kapott a peronon várakozó kofferok egyike. A magyar üzletember kártérítést követelt a svájciaktól, de azok először elutasították, majd hosszas huzavona után egy jelképes összeggel enyhítették a veszteségét. Több se kellett hazánk fiának, körbeutazta Európa vasúttársaságait, és megkérdezte, ők mit tesznek hasonló helyzetben. A helyzet mindenhol hasonló volt, egy társaság sem volt felkészülve utasai veszteségeinek megtérítésére.
Így a mozdony szikrája után, Cserkúti Engel Miksa fejéből az "isteni szikra" pattant ki, és 1907. május 9-én Budapesten megalapította a világ első, kifejezetten utazások biztosítására hivatott társaságát, az Európai Útipodgyászbiztosító Rt.-t. Még abban az évben leányvállalatot alapított Bécsben, Münchenben és Prágában, és egy évtizeddel később már 17 leányvállalat működött szerte Európában.
Egy igazi "sikersztori", amelyre az akkori "multik" is ráharaptak, és kifejlesztették a saját termékeiket. Az 1954-ben történt államosítást azonban ez az üzlet sem kerülhette el, és ezzel véget is ért egy korszak. A ma ismert utasbiztosítások csak 1989-ben tértek vissza a hazai piacra.
Hol, mit, mennyiért?
Míg Angliában a kiutazók 90 százaléka köt biztosítást, addig ez az arány Németországban 80, hazánkban pedig 30 százalék. Mivel magyarázható ez a jelentős eltérés? A termék árával, a biztosítás ismeretlenségével, vagy a nehezen beszerezhető konstrukciókkal? Sajnos egyikkel sem.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
További részletek a Net Média Zrt. gondozásában megjelent Pénzügyi Útmutató 2008-ban. Egy kiadvány, amelyből szinte mindent megtudhat a hazai piacon található pénzügyi konstrukciókról.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








