Szilveszterkor továbbra sem tiltják be a tűzijátékokat Budapesten, ugyanakkor az idei évben a korábbinál jóval szigorúbb feltételek mellett lehet használni őket.
Bár Magyarországon nem kötelező az autóban tartani, számos európai ország szigorúan bünteti, ha veszélyhelyzetben nem viselünk láthatósági mellényt. A szabályok országonként eltérőek, a bírságok viszont meglepően magasak lehetnek. Érdemes tehát még indulás előtt ellenőrizni, van-e az autóban fényvisszaverő mellény, írja a HVG.
Bár Magyarországon nem írja elő jogszabály, hogy minden gépjárműben kötelező legyen láthatósági mellényt tartani, az ilyen felszerelés megléte különösen ajánlott.
Jogszabály viszont kötelezi azokat a gyalogosan közlekedőket, akik éjszaka vagy rossz látási viszonyok között lakott területen kívül az úttesten, útpadkán vagy leállósávon tartózkodnak: számukra a láthatósági mellény viselése kötelező.
Nemzetközi szinten azonban jóval szigorúbb szabályozásokkal is találkozhatunk. Ha külföldre indulunk, különösen fontos, hogy utánanézzünk a célország előírásainak – az ezzel kapcsolatos szabályszegések ugyanis jelentős összegű bírságokat vonhatnak maguk után.
Spanyolországban például 200 euróra (közel 80 ezer forintra) is megbüntethetnek, ha lerobbant autónk közelében nem viselünk mellényt. Szlovéniában ez az összeg 100 euró, Franciaországban 90 euró. Belgiumban 58, Szlovákiában 50, Olaszországban pedig 42 eurós bírságra számíthatunk hasonló esetben. Ráadásul Horvátországban és Szerbiában nemcsak lakott területen kívül, hanem belül is kötelező a mellény viselése bizonyos helyzetekben.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








