Gablini Gábor: Csalókák a statisztikák, a magyar autópiac nem teljesített olyan jól 2025-ben, mint a mit a számok mutatnak.
Továbbra is ezerrel pörög az autópiac, februárban sem volt lassulás: ezek a típusok a legkelendőbbek
A Carinfo adatai alapján 2025 februárjában minimálisan csökkent a frissen forgalomba helyezett autók száma a 2024 februári mennyiséghez képest, de aggódni így sem kell. A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu szakértője elmondta, hogyan érdemes értelmezni a friss adatokat.
A Carinfo által közzétett adatok szerint 2025 februárjában mindössze 179-cel kevesebb személygépkocsit állítottak forgalomba, mint egy évvel korábban – ez apró visszaesésnek számít, hiszen csupán 1,7%-os a csökkenés. A 2023-as számokkal összehasonlítva az elmúlt hónapban forgalomba helyezett 10 562 személyjármű lényegesen, 834-gyel több, ami 8,6%-os növekedést jelent.
Kishaszongépjárművek esetében már látványosabb a visszaesés 2024-2025 viszonylatában: idén februárban 1871 ilyen jármű állt forgalomba, míg tavaly 2160 bukkant fel az utakon - a 2023-as 1635-höz képest viszont ugyancsak növekedést figyelhetünk meg.
„A személygépjárművek forgalomba helyezését illetően a januári hónap rendkívül erős volt, mintegy 4,7%-os növekedés volt tapasztalható a tavalyi azonos időszakhoz képest, kishaszongépjárművek esetén pedig 6,3%-os növekedés volt látható. A februári hónapban volt egy minimális, 1,7%-os visszaesés, viszont így is magas számról beszélünk, 10 562 személyautó került forgalomba. Reményeink szerint a megszokott márciusi fellendülés meghozza a további növekedést!” - tette hozzá Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.
2025 februárjában emellett 24 új busz, 308 nagyhaszongépjármű és 230 motorkerékpár is forgalomba állt – ezek rendre 53,8, 32,3 és 41,9 százalékkal kisebb számok, mint amiket 2024 februárjában láthattunk.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








