Szerda délelőtt három orosz határőr engedély nélkül lépte át az észt határt az Ida Viru megyei Vasknarva térségében, a Narva folyón.
A rendőrség közzétette statisztikáját arról, hogy az autósok ellenőrzése során hányszor használtak alkoholszondát, a Vezess.hu pedig ez alapján kiszámolta, hogy mely vármegyék sofőrjei ültek legtöbbször ittasan a volán mögé. Az eredmények meglepők.
Összesen 521 659 alkalommal használtak alkoholszondát járművezetők ellenőrzésére a rendőrök 2023 első tíz hónapjában – derül ki az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) statisztikáiból. A Vezess.hu ez alapján kiszámolta, hogy az egyes vármegyékben hány százaléka volt pozitív az adott területen végzett szondáztatásoknak.
Eszerint Nógrádban Szolnok vármegyében összesen 73 075 alkalommal szondáztattak, míg Somogyban 59 135 alkalommal. Ezután Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye következett 47 089 vizsgálattal. Ezzel szemben a legkevesebb szondáztatás Nógrád vármegyében (937) és Komárom-Esztergom vármegyében (4049) történt.
Az autós portál szerint összesen 4244 alkalommal mutatott pozitív értéket a szonda tíz hónap alatt, ami az összes ellenőrzés 0,81 százaléka. A legtöbbször Szolnok vármegyében ültek ittasan a volán mögé a sofőrök (618), míg a második helyen e tekintetben Budapest végzett (572), a harmadik helyre pedig Bács-Kiskun vármegye futott be (391). A sereghajtónak Nógrád vármegye bizonyult holtversenyben Komárom-Esztergom vármegyével (33, 33).
A rendőrségi statisztika egy másik adatra is kitért. Eszerint összesen 861 olyan balesetet okoztak ittas járművezetők tíz hónap alatt idén, amelyben nyolc napon túl gyógyuló sérülést szenvedett valaki. Ez az összes személysérüléses közúti közlekedési baleset 7,2 százaléka idén. Évtizedes összevetésben kedvező arány, azonban az ittasan okozott balesetek más kategóriát képviselnek ahhoz képest, mint amikor valaki forgalmi szituációban hibát vét – jegyzi meg a Vezess.hu.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







