Szombattól bruttó 2-2 forinttal csökken a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára.
A KRESZ újragondolását és a B kategóriás jogosítvány megszerzése feltételrendszerének átgondolását tartja szükségesnek Lázár János építési és közlekedési miniszter, aki szerint az Árpád hídi halálos közlekedési baleset kapcsán is kifejtette álláspontját.
Gyilkosságnak tartom – röviden így értékelte Lázár János az Árpád hídon történt gázolást, amelyben egy vétlen kerékpáros az életét vesztette - az ügyről korábban ebben a cikkben írtunk. Lázár a fővárosi önkormányzat feladataként nevezte meg a főváros közlekedési rendjének kialakítását, ugyanakkor azt is elismerte, hogy a KRESZ jelen állapotában nem alkalmas arra, hogy mindenkinek helyet csináljon az utcán - írja a Világgazdaság. "A KRESZ nem követte le a változásokat. Modern, innovatív KRESZ-re van szükség, nem pedig olyan megközelítésre, hogy a közlekedés melyik szereplőjét támogatjuk, és melyiket nem" - mondta.
Hozzátette, nem zárná ki az átlagsebesség mérésének lehetőségét, de alapvetően nincs meggyőződve arról, hogy a sebességkorlátozás az egyetlen lehetséges megoldás. Már csak azért sem, mert a Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet statisztikái szerint a hazai közúti balesetek csupán harminc százalékban vezethetők vissza a sebességtúllépésre, kétharmadukban a járművezetők rossz döntéseinek következményei.
Lázár szerint ezért "érdemben át kell gondolni" a B kategóriás - személygépkocsi-vezetői - jogosítvány megszerzésének feltételrendszerét, szerinte "[a] jogosítványhoz kötött elméleti, gyakorlati tudás, valamint pszichológia alkalmasság is felülvizsgálatot érdemel", mert nem elég, ha jobbak a jogszabályok, "jobban is kellene vezetni".
A jogosítvány megszerzésének szogorítása korántsem újkeletű ötlet, sőt nem csak magyar dilemma: néhány hónapja reppent fel az a hír, hogy szigorítást tervez az Európai Unió a jogosítványokkal kapcsolatban: ennek értelmében mindenkinek igazolnia kéne, hogy az életkorához képest alkalmas -e a gépjárművek vezetésére. Az ötlet széleskörű vitát váltott ki: sokan elvetették, mivel ez az idősek számára okozhat nehézségeket, míg mások támogatták a szigorítás bevezetését, mondván ezzel csökkenthető lenne a közúti balesetek száma.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








