Horvátország turizmusa ellentmondásos képet mutat: bár folyamatos a drágulás, a bevétel is egyre nagyobb.

A Ford Fiesta utolsó példányait pénteken gyártják le a Ford kölni üzemében, ezzel lezárul egy korszak az ikonikus modell számára, amelyből 1976 óta 20 millió darabot gyártottak világszerte. A cég közel 2 milliárd eurót tervez befektetni kölni üzemébe, hogy átálljon a várhatóan még az idén piacra kerülő új elektromos modellek gyártására - írja a Portfolio.
A Fiesta gyártása kezdetben a francia határhoz közeli Saarlouisban kezdődött, majd Kölnbe helyezték át, ahol több évtizeden át folytatták. Annak ellenére, hogy 2016-ban ünnepelték a 40. évfordulót, és kijelentették, hogy "a Fiesta sikertörténete még messze nem ért véget", úgy tűnik, hogy az idő végül utolérte ezt az ikonikus modellt. Ferdinand Dudenhöffer iparági szakértő szerint ez a Ford számára sorsfordító pillanat.
A zöldebb alternatívák felé való elmozdulással összhangban a Ford jelenleg közel 2 milliárd eurót fektet be kölni üzemébe, hogy azt az új elektromos modellek gyártására alkalmassá tegye. Az első ilyen jármű várhatóan az év végére kerül piacra.
A jövő felé tekintve Dudenhöffer bizonytalanságának ad hangot azzal kapcsolatban, hogy a Ford képes lesz-e olyan jelentős hatást elérni a következő autómodelljeivel, mint a Fiestával. Úgy véli, hogy az elektromos autókra való áttérés kolosszális kihívást jelent a Ford számára.

Egyre több magyar jön rá, ilyen használt kocsit érdemes venni 2025-ben: valósággal felrobbant a piac
Ismét jelentősen felülmúlja az elektromos és hibrid hajtáslánccal ellátott gépjárművek iránti érdeklődés a tavalyi szintet.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


