Német, olasz és lengyel nyomásra az EU feladta korábbi terveit: nem tiltják ki teljesen a belső égésű motorokat 2035-től Európából.
Az újautó-piac nehézségei a másodlagos piacra is begyűrűztek, az alkatrészhiány, a háború és az euró-forint árfolyam hatásai a magyar használtautó-piacon is érződnek, és felhajtják az árakat - írja a VG. Az elmúlt egy évben 40-60 százalékos áremelkedés volt a magyar használtautó-piacon, természetesen a drágulás mértéke is márkafüggő.
A háborús helyzet, az alkatrészhiány és az árfolyamproblémák következtében nagymértékben visszaesett az új autók értékesítése. Ennek következménye az is, hogy kevesebb használt autót számítottak be a kereskedők új járművek vásárlásánál, illetve kevesebb autó jelenik majd meg néhány éven belül a másodlagos piacon. A magyar használtautó-piac egyelőre még jó félévet zárt, viszont rendkívüli mértékben nőttek az árak Nyugat-Európa másodlagos piacain, és ezeket a hatásokat Magyarország sem tudta kivédeni – mondta a lapnak Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének elnöke. Mint ismertette: az elmúlt egy évben 40-60 százalékos áremelkedés volt a magyar használtautó-piacon, de természetesen nem minden márka és szegmens esetében érte el ezt a mértéket.
A külföldről behozott használt autók száma az elmúlt időszakban stagnált, most egy picit emelkedik, s várhatóan az év végéig összesen 138 ezer járművet hoznak be a kereskedők. Ez növekedés lenne az elmúlt két év után, tavaly ugyanis 132 ezer, 2020-ban pedig 130 ezer jármű érkezett az országba, de messze nem éri el a járvány előtti szintet, hiszen 2019-ben 156 ezer, 2018-ban pedig 158 ezer autót importáltak. A szakember elmondása szerint az is problémás, hogy a nyugati újautó-piac nehézségei miatt a behozott autó életkora (átlagosan 14-15 éves autók érkeznek az országba) és kilométerfutás-teljesítménye is megnőtt, ezért 15-20 százalékkal nagyobb összeget kell javításra fordítaniuk az importőröknek.
Az idei második fél évben további drágulásra lehet számítani, vélhetően a jelenleginél valamivel kisebb lesz a kereslet, de a kínálat is szűkül. Az árak pedig további 10-15 százalékkal emelkedhetnek
– emelte ki Fojt Attila. A használtautó-piac szempontjából azt is markáns kérdésnek tartja, hogy meddig tartható fenn az üzemanyag-moratórium, annak lejárta után ugyanis többen megfontolhatják az autózás szükségességét. Az euró-forint árfolyamának változása úgyszintén befolyásolhatja a piacot és az árak mozgását.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








