Egyszerűbben megszerezhetnék a B kategóriás jogosítvánnyal már rendelkezők a C és CE kategóriás engedélyeket is.
Itt a legújabb gyorshajtásblokkoló kütyü, amit az autókba tennének: már jövő nyártól bevezethetik
Jövő év július 6-tól jelentősen változik az Európai Unióban az autózás és a teherszállítás, illetve a gépjárműértékesítés. Az Európai Bizottság a közelmúltban elfogadta annak a 2019/2144 számú rendeletmódosításnak a szövegét és mellékleteit, amely szerint az említett határidőtől csak olyan új tervezésű személyautó és teherautó hozható forgalomba a közösség országaiban, amely rendelkezik intelligens sebességszabályozó (ISA) rendszerrel.
A következő lépcsőfok két év múlva várható, így előbb-utóbb minden uniós gépjárművezetőnek hozzá kell szoknia ehhez az új biztonságtechnikai eszközhöz – hívja fel a figyelmet az act Bán és Karika Ügyvédi Társulás.
Jövő év július 6-tól kizárólag olyan új tervezésű autó és teherképkocsi hozható forgalomba az Európai Unió területén, amelyet a gyártó felszerelt egy új biztonságtechnikai eszközzel, intelligens sebességszabályozó (ISA) rendszerrel. Az Európai Bizottság a nyár közepén, alig néhány hete – a véleményezési időszak lezárulta után – fogadta el a rendeletmódosítás szövegét és annak mellékleteit. A tervezet szerint 2024. július 7-től lép életbe az intézkedés második lépcsője. Onnantól kezdve ugyanis már nem csak a legújabb konstrukciókat, hanem minden olyan gépjárművet fel kell szerelni az említett eszközzel, amelyet e határidő után hoznak forgalomba.
Az indoklás szerint az új technológiával az Unió döntéshozói a gyorshajtásos balesetek számát szeretnék csökkenteni. Kérdés azonban, hogy ezt milyen megoldással érik majd el. A most elfogadott dokumentumok ugyanis több lehetőséget is említenek. Elképzelhető, hogy a gázpedálon finom ellenerőt érzékel majd a sofőr, vagy a motorvezérlés csökkentheti a teljesítményt, de akár a gázpedál rezgése is jelezheti a gyorshajtást, felvillanó fényjelzések mellett. Fontos azonban kiemelni, hogy a jelzőrendszerek nem mindegyike alkalmazható minden egyes gépjárműben, mivel annak felhasználása nagyban függ a motortól, vagy a gépjármű-meghajtás típusától (pl. hibrid). Minden megoldásban közös azonban, hogy ezeket a sofőr felülbírálhatja. Annyi bizonyos, hogy idővel minden gépjárművezetőnek hozzá kell szoknia az új biztonságtechnikai eszközhöz
– mutat rá az act Bán és Karika Ügyvédi Társulás szakértője, dr. Nyitrai Tibor. A Bizottság előtt lévő anyag kitér arra is, miért látja indokoltnak az eszköz általános bevezetését a tagországokban. Az Európai Unió közútjain 2019-ben közel 23 000 halálos baleset történt.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Becslések szerint az összes baleset 10-15 százaléka és a halálos balesetek 30 százaléka gyorshajtás vagy nem megfelelő sebességgel történő vezetés közvetlen következménye.
A szabályozni kívánt probléma tehát valóban komoly veszélyforrás az utakon. Úgy vélik, a vezetőket a túlzott menetsebességre figyelmeztető műszaki megoldás visszafoghatja, így jelentős hatással lehet a balesetek kimenetelére és a sérülések mértékének csökkentésére. Innentől kezdve – két hónapon keresztül – az Európai Parlamentnek és a Tanácsnak van még joga a rendeletmódosítást kifogásolni vagy visszautasítani. Ha ez nem történik meg, akkor jövőre tényleg bekerülnek a gyorshajtás elleni rendszerek autóinkba.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ismét felcsendül az ország egyik legszebb énekhangja
- Tekintélyes összeget csapol le a kormány a rezsivédelmi alapból
- Már az ötödik kutat fúrják a békési gázmezőn
- Orbán Viktor a Szakma Sztár fesztiválon: "ha csinálsz valamit, csináld világszínvonalon, ez rám is vonatkozik"
- Farkasordító hideget mértek Magyarországon
- Váratlan fordulat a virágzó kínai–orosz kereskedelemben