2 °C Budapest

Te is beszállnál? Budapestet is meghódíthatja az új szolgáltatás

MTI
2019. augusztus 31. 14:04

A car sharing, vagyis a megosztásos autóhasználat jelentős, százalékosan kétszámjegyű bővülését várja a következő években a fővárosban a DriveNow - mondta a magyarországi ügyvezető a cég keddi sajtótájékoztatóján Budapesten.

Fischer Péter becslése szerint Budapesten 400 ezer lehetséges felhasználó érdeklődhet a megosztásos autózás iránt. A bővülési ütem - fogalmazott - a tömegközlekedés fejlődésétől és a felhasználói igények változásától is függ, ugyanis a fiatalabbak egyre kevésbé ragaszkodnak a saját autóhoz. A DriveNow Magyarország 2 éves előkészítést követően 3 hónapja működik Budapesten, ám a regisztráltak száma és a szolgáltatás időtartama már most kétszeresen felülmúlta a várakozásokat - tette hozzá. Az ügyvezető úgy látja, hogy a Budapesten már megjelent carsharing-szolgáltatások magas színvonalúak, a magyar ügyfelek pedig nyitottak. 

A majdnem 18 ezer budapesti DriveNow-felhasználó átlagosan 30 percnél hosszabb ideig használ autót, egy járműre átlagosan 1800 kilométernyi út jut.

Utóbbi - mint mondta az ügyvezető - azért különösen fontos, mert a megosztott gépkocsik a saját tulajdonúaknál jobb kihasználtsággal üzemelnek, költséghatékonyabbak, a parkolási igény csökkenésével ráadásul több szabad helyet hagynak a közterületeken. A cég összesítése szerint budapesti felhasználók jellemzően pénzügyileg tudatosak, digitálisan felkészültek, többnyire 20 és 40 év közöttiek. 

A legtöbben, 58 százaléknyian szabadidős tevékenységre, 36 százalékuk munkába járásra kérnek megosztásos autót, de sokan mennek repülőtérre vagy bevásárolni is. A választást 40 százalék a szolgáltatás kényelmével, 27 százalék a saját autóhoz képest kisebb környezeti terheléssel, 24 százalék pedig az alacsonyabb költségekkel indokolta. Budapest az első város a térségben, ahol a müncheni központú DriveNow terjeszkedni kezdett, Nyugat-Európában ugyanakkor már tucatnyi településen működnek. Eddigi tapasztalataik szerint a megosztásos autózás nem a gyaloglást, a tömegközlekedést, a kerékpározást vagy más közlekedési eszközök, hanem jellemzően a saját autó használatát mérsékli. Fischer Péter hangsúlyozta, hogy az előbbiek aránya a városi közlekedésen belül mindenütt bővült, ahol a közösségi autóhasználat jelentős részesedést tudott elérni.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. december 14. szombat
Szilárda
50. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33