13 °C Budapest
Te is beszállnál? Budapestet is meghódíthatja az új szolgáltatás

Te is beszállnál? Budapestet is meghódíthatja az új szolgáltatás

MTI
2019. augusztus 31. 14:04

A car sharing, vagyis a megosztásos autóhasználat jelentős, százalékosan kétszámjegyű bővülését várja a következő években a fővárosban a DriveNow - mondta a magyarországi ügyvezető a cég keddi sajtótájékoztatóján Budapesten.

Fischer Péter becslése szerint Budapesten 400 ezer lehetséges felhasználó érdeklődhet a megosztásos autózás iránt. A bővülési ütem - fogalmazott - a tömegközlekedés fejlődésétől és a felhasználói igények változásától is függ, ugyanis a fiatalabbak egyre kevésbé ragaszkodnak a saját autóhoz. A DriveNow Magyarország 2 éves előkészítést követően 3 hónapja működik Budapesten, ám a regisztráltak száma és a szolgáltatás időtartama már most kétszeresen felülmúlta a várakozásokat - tette hozzá. Az ügyvezető úgy látja, hogy a Budapesten már megjelent carsharing-szolgáltatások magas színvonalúak, a magyar ügyfelek pedig nyitottak. 

A majdnem 18 ezer budapesti DriveNow-felhasználó átlagosan 30 percnél hosszabb ideig használ autót, egy járműre átlagosan 1800 kilométernyi út jut.

Utóbbi - mint mondta az ügyvezető - azért különösen fontos, mert a megosztott gépkocsik a saját tulajdonúaknál jobb kihasználtsággal üzemelnek, költséghatékonyabbak, a parkolási igény csökkenésével ráadásul több szabad helyet hagynak a közterületeken. A cég összesítése szerint budapesti felhasználók jellemzően pénzügyileg tudatosak, digitálisan felkészültek, többnyire 20 és 40 év közöttiek. 

A legtöbben, 58 százaléknyian szabadidős tevékenységre, 36 százalékuk munkába járásra kérnek megosztásos autót, de sokan mennek repülőtérre vagy bevásárolni is. A választást 40 százalék a szolgáltatás kényelmével, 27 százalék a saját autóhoz képest kisebb környezeti terheléssel, 24 százalék pedig az alacsonyabb költségekkel indokolta. Budapest az első város a térségben, ahol a müncheni központú DriveNow terjeszkedni kezdett, Nyugat-Európában ugyanakkor már tucatnyi településen működnek. Eddigi tapasztalataik szerint a megosztásos autózás nem a gyaloglást, a tömegközlekedést, a kerékpározást vagy más közlekedési eszközök, hanem jellemzően a saját autó használatát mérsékli. Fischer Péter hangsúlyozta, hogy az előbbiek aránya a városi közlekedésen belül mindenütt bővült, ahol a közösségi autóhasználat jelentős részesedést tudott elérni.

NEKED AJÁNLJUK
Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

Milliókat bukhat, aki így indít vállalkozást: jól meg kell gondolni, a KATA sem jó mindenre

Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 23. hétfő
Dezső
21. hét
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. május 22. 16:18