A téli gumiabroncsok cseréje előtt érdemes utánajárni, melyik gumi kínálja a legnagyobb biztonságot, a maximális kényelmet és a leginkább gazdaságos üzemeltetést.
Az autósokank az idei évben is érdemes megfogadniuk a jól ismert 7 Celsius fokos szabályt, azaz ha a hőmérséklet tartósan 7 °C alá esik, már nem ajánlott a nyári gumikkal közlekedni. Érdemes azonban mihamarabb bejelentkezni a szerelőkhöz, ugyanis már most komoly túljelentkezésről, és így várakozási időkről szólnak a hírek. Ráadásul az idei évben drágulásra is számíthatnak az autósok, mind a kerékcsere, mind a gumiabroncsok ára többe kerül, mint tavaly.
A szakemberhiány elérte a gumiabroncs-szerelőket is, akiket béremeléssel próbálnak megtartani a vállalkozások, emiatt drágulnak a szolgáltatások, és sorban állásra is fel kell készülniük azoknak, akik a következő hetekben akarnak abroncsot cseréltetni - értesült a Pénzcentrum.
"A flottával rendelkező cégek már hetek óta készülnek és sorban cseréltetik télire nyári abroncsaikat, de a reggeli hideg időjárás miatt egyre több magánszemély is követi a példájukat. Idén ezért hivatalosan is elkezdődött a téli kerékcsere szezonja és várhatóan november végéig kitart majd" - nyilatkozta korábban Pollák Péter, az Abroncs Kereskedőház kereskedelmi és marketingigazgatója.
Érdemes tehát időben előjegyzést kérni, mert október végén még nagyobb forgalom és sorbaállás várható a hazai szervizekben. Az országosan tapasztalható munkaerőhiány miatt biztosan lesznek viszont olyan országrészek, ahol csak jelentős, akár több hetes várakozással kerülnek sorra az autósok.
Emellett az autósoknak számolniuk kell azzal, hogy az idei évben mintegy 5 százalékkal drágultak a gumiabroncsok egyrészt a forint árfolyama, másrészt a gyártáshoz szükséges alapvető nyersanyagok - szénszármazékok, a szintetikus és természetes gumi, valamint az acél árának - újabb világpiaci növekedése miatt. Így két év alatt a szektorban tapasztalt áremelkedés mértéke egyes termékeknél elérheti a 10 százalékot is.
Vásárláskor érdemes kikérni a gumiabroncs-szervizes munkatárs véleményét. Vegyük figyelembe az autó típusát, az autógyártó cég méretre vonatkozó ajánlását, a közlekedési szokásokat és azt, hogy mi-lyen körülmények között, mennyit autóznak a téli időszakban! Új abroncs választásánál segít a néhány éve kötelező matrica, erről néhány fontos paraméter leolvasható.
Mire figyeljünk az őszi abroncscsere előtt?
Magyarországon a jogszabály nem rendelkezik a téli gumik kötelező használatáról, de azt előírja, hogy 1,6 milliméteres profilmélységnél már le kell cserélni az abroncsokat. De ez csak az ökölszabály, rengeteg egyéb dologra érdemes figyelni az őszi abroncscsere előtt. Az abroncscsere ugyanis az egyik, ha nem a legfontosabb része az autónk téli felkészítésének. A nyári abroncs egyszerűen nem alkalmas a téli közlekedésre. Mindez a számok felől közelítve:
- írja közleményében a Magyar Gumiabroncs Szövetség.
A széles méret, ár és minőségbeli kínálatból nem könnyű feladat kiválasztani az adott felhasználó számára ideális abroncsokat. Ami biztos: nem érdemes bizonytalan, kétes eredetű, például ismeretlen távol-keleti importból származó abroncsokat vásárolni. Ne vegyünk használt gumiabroncsot sem, még akkor se, ha szemmel láthatóan jó állapotban vannak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- olvashatjuk gyakran a hirdetésekben. Az ilyen abroncsoknak olyan belső, szemmel nem látható rejtett hibái lehetnek, amelyek akár életveszélyes helyzetet is eredményezhetnek. Miért fontos a jó abroncs? A járművek kerekenként megközelítőleg egyetlen tenyérnyi felületen érintkeznek a talajjal, így ezen a hozzávetőleg 200 cm2 felületen kell kialakítani az irányítás és a sebességváltozás minden szükséges erőhatásának ideális feltételeit.
A téli abroncs-szettből - és persze a nyáriból is - minden kerékre azonos típusú és mintázatú gumit kell felhelyezni. Ha elkopott vagy sérült valamelyik abroncs, a vele azonos tengelyen forgó másik abroncsot is ki kell cserélni. Ami végképp tilos: ne kombináljuk a téli abroncsot a nyárival, a fizikát nem lehet becsapni! Amennyiben valamiért csak az egyik tengelyre kerülnek új abroncsok, akkor a nagyobb profilmélységgel rendelkező gumiabroncsokat mindig a hátsó kerekekre kell felszerelni, függetlenül attól, hogy első- vagy hátsó.
Egy kereket otthon is ki lehet cserélni, de az abroncsnyomás-ellenőrző rendszert (Tire Pressure Monitoring System, TPMS) nem tudjuk otthon kalibrálni, mint ahogyan centrírozni sem tudunk megfelelő berendezések nélkül. Ha kerékre szerelt téli-, illetve nyári-szettet cserélgetünk, akkor egyrészt olcsóbban megússzuk a tavaszi-őszi váltást (kisebb a szerviz-díj), másrészt az abroncsot is kíméljük. Az abroncsok nyomását érdemes legalább 2-3 hetente, elinduláskor, - amikor még hidegek- ellenőrizni, beleértve a pótkerékét is.
Veszélyes lehet!
"Felméréseink alapján minden évben rengetegen vannak olyanok, akik nem cseréltetik le nyári abroncsainkat, pedig télen ez komoly kockázat az autóban közlekedőkre nézve. A csúszós úton a nyári gumival felszerelt autónak háromszor annyi fékútra van szüksége, mint a téli abroncsokon futó gépkocsiknak. Ezen kívül figyelmet kell fordítani az abroncs profilmélységére is. Egy új, személyautóra tervezett abroncs esetében a profilmélység 6-12 milliméter között van, viszont a 4 milliméter alatti mintázat mélységű téli abroncsok veszítenek tapadásukból hóban, latyakban" - hangsúlyozta Pollák Péter. Hozzátette:
A szakemberek szerint a hidegben nemcsak a havazás miatt célszerű téli abronccsal járni, hanem azoknak a hideg időjáráshoz kifejlesztett speciális anyagösszetétele miatt. A nyári abroncs a télinél keményebb anyagból készül, hogy az 50-60 fokra hevült aszfalton is jól funkcionáljon. A hideg útburkolaton viszont kevésbé tapad, így nem biztonságos. Közlekedésbiztonsági szempontból nem hibázhat az, aki akkor is kér október végére időpontot, amikor még viszonylag jobb idő van. Inkább legyen fenn a téli abroncs két héttel hamarabb, minthogy a hirtelen beálló fagyban nyári abroncson "korcsolyázzunk".
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 11 százalékkal kevesebben születtek, mint egy éve ilyenkor, de nőtt a házasodási kedv
- Mutatjuk, hogyan alakul a tojás ára a húsvéti időszakban
- A szélvihar áll nyerésre a balatoni vonatokkal szemben
- Baj van a Google térképes keresőjével, az is kiderült, miért
- A Papp László Budapest Sportarénában lehet majd pacsizni Szoboszlaival
- Letartóztattak egy borsodi polgármestert