A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
Átlagosan 68 ezer forintot költött új nyári gumi vásárlására a magyar autós idén, a legjobban a dél-koreai márkák fogytak. Tavalyhoz képest 10 százalékkal bővült az eladás, ami egyben balesetmentesebb közlekedést hozhat: a gépjármű-tulajdonosok már nem várják meg, hogy tükörsima legyen az abroncs, akkor cserélnek, amikor az szükségessé válik.
Mióta létezik újautógumi-piac, azóta igaz, hogy az együtt mozog a gazdasággal: ha növekednek az eladások, az egyértelműen a gazdaság bővülésének köszönhető. Így volt ez az elmúlt években, s most, 2017-ben is: a nyári abroncsok eladása darabszám szerint mintegy 10 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakát - derül ki az Automax elemzéséből.
- mondta Nagy Tibor, az Automax ügyvezetője.
Három vásárlóból kettő választott a 10-20 ezres árkategóriában, az átlagos kosárérték is ennek megfelelően alakult: a tipikus magyar autós 68 ezer forintot költött 4 darab nyári gumira. Persze akadtak végletek is, a legolcsóbb vásárlás mindössze 32 ezer forint volt, itt egy Kispolskira került négy évszakos szett, míg a legtöbbet egy tuning BMW-re költötte a gazdája, ami 612 ezer forintot kóstált.
A négy évszakost egyre többen választják
A cég elemzése szerint a hazai autógumi piacot egyébként az ázsiai, azon belül is a dél-koreai gyártók uralják.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- mondta Nagy Tibor.
A különleges tulajdonságokkal bíró abroncsok sorában további trendek is megfigyelhetők. Egyrészt arányukat tekintve átlag felett nőtt a terepjárókra szánt, illetve defekttűrő abroncsok iránti kereslet, de még ezeket is túlszárnyalta - 30 százalékos bővüléssel - a négy évszakos gumik eladása. "Az elmúlt években a gyártók ezen a területen is sokat fejlesztettek, így a négy évszakos gumikat már rég nem lehet annyival elintézni, hogy se nyárra, se télre nem jók igazán. Ahogy az ingyenesen letölthető Nyári Gumi Kisokosunkból is kiderül, ez alapvetően egy racionális gazdasági döntés azoknál az autósoknál, akik évente nem mennek többet 10 ezer kilométernél" - mondta Nagy Tibor.
Télen is bővülhet a piac
Idén egyébként nagyon korán léptek az autósok, hiszen hamar lett meleg, így a legforgalmasabb nap március 20-ra esett, ami 2 héttel korábbi, mint 2016-ban. A cég előrejelzése szerint a fenti piaci bővülés a téli gumi vásárlásoknál is folytatódik majd, ami jó hír, hiszen így a kritikus helyzetekben csökkenhet a balesetek kockázata.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








