12 °C Budapest
Sehol sem lehet majd óránkénti 130 kilométerrel menni?

Sehol sem lehet majd óránkénti 130 kilométerrel menni?

2016. október 14. 19:02

Környezetvédelmi és gazdaságossági okokból óránként 20 kilométerrel csökkenthető a gyorsforgalmi utak tervezési sebessége - többek között ezt tartalmazza a közutak tervezéséről szóló rendelet tervezete.

A kormány honlapján megjelent tervezet az autópályákat, az autóutakat és a gyorsutakat gyorsforgalmi utaknak nevezi. Ezek közös jellemzője, hogy nem lehet rajtuk szintbeli kereszteződés. A melléklet tartalmazza azt, hogy melyik útnak mekkora a tervezési sebessége, amely azt jelenti, hogy a jármű száraz burkolaton és jó látási viszonyok mellett, jó műszaki állapotban, biztonságosan közlekedhet azon. Ez a sebesség autópályán 130, autóúton és gyorsúton pedig 110 kilométer óránként. Amennyiben azonban a gazdasági körülmények vagy a környezet védelme miatt ezeknek a sebességeknek a betartása sokba kerülne a beruházás során, úgy a tervezési sebesség legfeljebb óránként 20 kilométerrel csökkenthető.

Az új utak kapacitásait úgy kell méretezni, hogy azok a forgalomba helyezéstől 15 éven át ki tudják szolgálni a várható forgalmat. Annak azonban nincs akadálya, hogy az út ütemezetten épüljön meg, például először csak az egyik pálya legyen készen. A kétpályás, külterületi utaknál, az óránként 70 kilométeres tervezési sebesség felett kötelező fizikailag elválasztani a két pályát. Amennyiben alagútban halad a kétszer egysávos út, úgy ahhoz elég egy alagutat fúrni. Amennyiben mindkét irányba több forgalmi sávos az út, akkor irányonként külön alagútban vezethető az (tehát nem kötelező két alagutat fúrni).

A teljes cikk itt olvasható.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. április 20. kedd
Tivadar
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. április 20. 16:50