Ahogy a pénzügyi szolgáltatások egyre mélyebben beágyazódnak a digitális térbe, úgy nő a bűnözői módszereknek a száma és kifinomultsága is.
Elhanyagolható mennyiségű, mintegy három tonnányi aranyat tart a tartalékai között a Magyar Nemzeti Bank - derül ki a jegybankelnök írásbeli válaszából. A kérdést Volner János parlamenti képviselő tette fel.
"1989-ben az MNB akkori vezetése a nemzetközi tendenciákkal összhangban azt a stratégiai döntést hozta, hogy aranykészleteit a technikailag szükséges minimális szintre csökkenti. Ezért a nemzetközi aranypiacon történt értékesítések következtében 1989 májusától 1992 októberére az MNB aranykészlete 65 tonnáról több lépcsőben a jelenlegi 3 tonnára csökkent. A készlet szintje ettől kezdve változatlan, annak értékének ingadozását az aranyárfolyam határozza meg." - áll Matolcsy György válaszában.
A jegybankelnök egyben ara is felhívja a figyelmet, hogy az aranytartalék euróban kifejezett értékét az MNB havonta közli (a honlapon a statisztikai idősorok között, a nemzetközi tartalékoknál lehet megtalálni). Április végén 111 millió euró volt az aranytartalék értéke, ez 99 ezer uncia, nagyjából 3 tonna arany. A csaknem 36 milliárd eurós devizatartalékból az arany részaránya kevesebb, mint fél százalék.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








