Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
A koronavírus-járvány miatt nagyon nehéz most egyedi megrendelésű új autókat kapni, inkább raktárkészletből lehet vásárolni, méghozzá jó áron - mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke kedd reggel a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában. A elnök hangsúlyozta, az elmúlt évtizedekben nem szembesültek a mostanihoz hasonló helyzettel, hogy egyszerre legyen kínálati és keresleti válság. Ugyan az előbbi kevésbé mérvadó a raktárkészletek miatt, de ezzel együtt számításaik szerint minimum negyedével eshet az új autók forgalma idén a tavalyi évvel összehasonlítva a járvány miatt.
Kérdésre elmondta azt is, mivel az autógyárak még csak most indultak újra - ráadásul nem egységesen -, ezért korai arról beszélni, hogy milyen kedvezményeket adhat a gyártó, egyelőre kereskedői és importőri kedvezmények vannak, de ezek érvényesítését nagyban megnehezíti a forint gyengülése.
Kitért arra is, hogy az autóipar már a járvány előtt elkezdett átalakulni például a környezetvédelmi előírások szigorítása miatt, és most jelentős változások jöhetnek. Ez azt jelenti, hogy a termelés struktúrája, összetétele és a modellválaszték nagymértékben alkalmazkodni fog a környezetvédelmi szabályokhoz, másrészt pedig szembe kell nézni a koronavírus-járvány miatt elhúzódó értékesítési válsággal is - fejtette ki Erdélyi Péter.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








