A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 145 kávéfőzőt próbált ki
A kialakult járványügyi veszélyhelyzet és a fokozatosan bevezetett, a kiskereskedelmet is érintő jogszabályi korlátozások az összes üzlettípus forgalmára hatással voltak - derült ki a KSH legfrissebb gyorjelentéséből.
Ajelentés szerint 2020. márciusban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,4, naptárhatástól megtisztítva 3,5%-kal meghaladta az előző év azonos időszakit. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 12,7, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 0,5%-kal nőtt, az üzemanyag-kiskereskedelemben 16,7%-kal csökkent az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene. 2020. január-márciusban a forgalom volumene - szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint - 7,2%-kal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál.
2020. márciusban, az előző év azonos időszakához viszonyítva, naptárhatástól megtisztítva:
- Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalmának volumene 3,5%-kal nőtt.
- Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 12,7%-kal emelkedett. Az élelmiszer-kiskereskedelem 77%-át adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 15, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 4,8%-kal bővült.
- A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 0,5%-kal nőtt. Növekedtek az eladások a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszer- (38%), valamint az iparcikk jellegű vegyes üzletekben (0,9%). A forgalom volumene csökkent a textil-, ruházati és lábbeli- (-51%), a használtcikk- (-26%), a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk- (-14%), valamint a bútor-, műszakicikk-üzletekben (-9,3%).
- Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 7,9%-kal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 41%-kal emelkedett, folytatva az évek óta tartó bővülést.
- Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 16,7%-kal csökkent.
- A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 4,6%-kal mérséklődtek.
2020. márciusban:
- Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 1045 milliárd forint volt.
- Az országos kiskereskedelmi forgalom 51%-a az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 36%-a a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 13%-a az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.
2020. január-márciusban, az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva:
- A kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 7,2%-kal emelkedett.
- Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 9,6, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 8,2%-kal nőtt, az üzemanyag-kiskereskedelemben 5,0%-kal csökkent az értékesítés volumene.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








