2019. augusztus 18. vasárnap Ilona

Itt a boltok piszkos trükkje: így vezetnek meg, hogy többet költs


Észrevetted, hogy egyes közepes és a nagy kiszerelésű termékek árai között szinte minimális az árkülönbség? Te is azt hiszed ilyenkor, hogy jól jársz a nagyobbal? Nagyon tévedsz.

Aki szokott itthon népszerű kávéházláncokban fogyasztani, az egészen biztosan észrevette, hogy a három méretváltozat közül - kicsi, közepes és nagy - a közepes méretűért gyakran szinte ugyanannyit kell fizetni, mint a nagyért. 

Ha te is választottad már a nagyobb méretet a közepes helyett a minimális árkülönbség miatt, akkor a csaló effektus (decoy effect) áldozata lettél - számol be a BBC egy friss cikkében. Ebben az esetben a viszonylag drága közepes méretű kávé arra készteti a vásárlót, hogy fizessen többet, mint amennyit egy kávéra szánt volna. 

De nem csak a kávézók, az egyik legnépszerűbb gyorsétteremhálózat is alkalmazza ezt a trükköt itthon: a Gyáli úti Mcdonal’s éttermében a 2,5 dl-es narancslé 460 forintba kerül, a 4 dl-es 480-ban. ez alapvetően több pénz, mint amennyit egy pohár üdítőért szívesen kiadnánk, de azt érezhetjük, hogy a nagyobb, de csak 20 forinttal drágább kiszereléssel már jó üzletet kötöttünk.

Ha a megfelelő módon fogalmazza meg egy cég az opciókat, akkor könnyedén elcsábíthatja az embereket a magasabb árú termékek irányába 

 - mondta el Linda Chang, a Harvard Egyetem pszichológusa.A csalóhatást először egy olyan marketingstratégiaként vizsgálták, amely befolyásolhatja a fogyasztói döntéseket, ám a legfrissebb kutatások azt mutatják, hogy erős hatása lehet a toborzásban, az egészségügyben, sőt a politikában is. 

Felfedi, milyen könnyedén befolyásolja ítéletünket a tények bemutatásának összefüggései - még akkor is, ha ezeknek a kiegészítő információknak nincs hatása az általános ítéletre. Aki megismeri a csaló hatást, kevésbé lesz fogékony erre a tudatalatti befolyásolásra. 

Mindegyik esetben a "csalit" úgy tervezik, hogy hasonló, de kissé kevésbé vonzónak tűnjön, mint a többi lehetőség, azaz a "célpont", és ez az összehasonlítás növeli a cél kívánatosságát. A különböző méretű termékek kiválasztásait vizsgáló kísérletek során felfedezték a jól megtervezett csalétek használatát, amelyek akár a döntéseink 40 százalékát is megváltoztathatják a pozitív, azaz a nagyobb kiszerelés irányába.

NEM SZABAD TOVÁBB VÁRNI A LAKÁSVÁSÁRLÁSSAL!

Ha tervezed, hogy ingatlant vásárolsz, akkor jobb, ha tudod, hogy lakáspiaci elemzők szerint az árak emelkedése lassul, és a finanszírozási költségek is rekord alacsony szinten vannak, de már nem biztos, hogy sokáig így is marad. Nem hiszed? Nos, a Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 millió forintot, 20 éves futamidő mellett már 2,71 százalékos THM-el, és havi 107 743 forintos törlesztővel fel lehet venni az Ersténél De nem sokkal maradnak el ettől a további bankok ajánlatai sem: a K&H Banknál például 107 546 forintos törlesztőt ígér a 2,81 százalékos THM; míg az OTP Banknál szintén alacsony, 2,97 százalékos THM is alacsony, 108 811 forintos törlesztőt jelent. Érdemes még megnézni a Raiffeisen, a Budapest Bank és a többi magyar hitelintézet konstrukcióját, különböző hiteösszegek és futamidők mellett is - ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk

Kiderült a sörtitok: ezzel itatják a magyarokat a gyárak
Rákaptak a drágább, minőségi sörökre a magyarok.


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS

Aldi

08.15-08.21
Országos

Lidl

08.15-08.21
Országos

Auchan

08.15-08.28
Országos

Tesco

08.15-08.18
Országos

Spar

08.15-08.21
Országos

Interspar

08.15-08.21
Országos

Kika

08.14-08.18
Országos

Lidl

Iskolakezdés
08.01-09.14
Országos