Alig több mint két hét van hátra az iskolakezdésig: sok család már elkezdte a bevásárlást, az üzletláncok pedig látványosan beindították az augusztusi kampányt. A polcokon a strandcikkeket felváltották a tolltartók, iskolatáskák, füzetek. A Pénzcentrum.hu mutatja, mivel készülnek a hazai boltok.
Még bő két hét van hátra, és újra elkezdődik a tanítás. Bizonyos termékekből a családoknak újat kell vásárolni, hiszen új füzetekre, írószerekre mindenképpen szükség van. Ebből a piaci potenciálból ma már nemcsak a hagyományos írószer (szak)üzletek veszik ki részüket, mint egykor. A boltok polcain ilyenkor több ezer árucikk jelenik meg, melyek felölelik az iskolakezdéshez kapcsolódó valamennyi termékkört, a papír-írószertől a ruházaton át egészen a bútorokig.
Mint sok más termék esetében az akciók, leárazások az iskolaszerek piacán is kiemelt szerepet kapnak - derül ki a GfK Hungária tavalyi elemzéséből. Az utóbbi időben megfigyelhető, hogy a július végén-augusztus elején megjelenő akciós szórólapok érvényessége egy-másfél hónapig tart gondolva azokra is, akik az utolsó pillanatra halasztják a beszerzést. Az ilyen akciókban számos terméket jelentős kedvezményekkel vagy az átlagosnál jobb felszereltséggel (a laptopok esetében például nagyobb memóriával vagy erősebb processzorral rendelkező notebook-ot olcsóbb széria áráért) lehet megvásárolni.

Az elmúlt évek adatai alapján augusztusban a hipermarketek és irodaszerboltok eladása várhatóan idén is többszörös növekedést fog mutatni az írószerek piacán az előző hónapokhoz képest. Az értékesítési számok alapján a golyóstollak, a színes ceruzák, a radírgumik, a grafit ceruzák és a tolltartók magasan kiemelkednek a keresett írószerek termékkategóriáján belül. A jegyzet-, illetve "normál" leckefüzet értékesítése az augusztusi hónapban a teljes éves értékesítés közel 60 százalékát teszi ki.
(Forrás: InfoRádió)
Az iskolakezdés másik elengedhetetlen kelléke az iskolatáska, amelyből a teljes éves értékesítés mintegy 67 százaléka az augusztusi hónapban kerül eladásra. A multinacionális sportláncok is kiveszik részüket az iskolakezdés körüli kampányból. Július végén kezdődik a fellendülés, de az abszolút csúcsidőszak az augusztus. Az iskolakezdési akcióik elsősorban a hátizsákokra és sportcipőkre vonatkoznak.
Készülnek az üzletláncok is
Már évek óta hagyomány az Auchan-nál hogy tanítónők segítik az iskolakezdéshez szükséges írószervásárlást. Ez a kezdeményezés olyan népszerű volt, hogy idén augusztus elejétől szeptember elejéig, 5 hétvégén át segítik pedagógusok a vásárlókat a megfelelő eszközök, ergonomikus iskolatáskák kiválasztásában, mind a 19 áruházban - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t az Auchan Magyarország.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az idei iskolakezdés újdonsága többek között a Pókember 4. kollekció, a slágertermékek pedig várhatóan a Barcelona, Real Madrid és az állatos mintájú termékek lesznek. A saját márkás termékekre is egyre nagyobb az igény, idén már az iskolaszerek 15 százalékát teszik ki a saját márkás árucikkek.

A SPAR Magyarország közlése szerint az INTERSPAR áruházak mintegy 1400-féle cikkelemet tartalmazó iskolaszer választéka a legkülönfélébb vásárlói igényeket is kielégíti. Az áruházlánc a mesefigurás Disney hátizsákokat kínálja akciós áron, a középiskolás és főiskolás diákokat a legújabb divatnak megfelelő termékek, sportfelszerelések, továbbá akciós műszaki cikkek várják.
A SPAR is arról számolt be, hogy a cégcsoport sajátmárkás árucikkei évről-évre egyre nagyobb részarányt képviselnek az áruházak papír- és írószer kínálatában.
A Tesco az általános iskolákkal együttműködve alakította ki termékválasztékát - közölte az áruházlánc. Bár az iskolák terméklistái eltérhetnek egymástól, az alapvető tanszerek minden listában megegyeznek. Az áruházlánc ezen listák alapján számos újdonsággal növelte idén az iskolaszer választékát. Az iskolakezdési akció augusztus 1-től indult a Tesco áruházakban és egészen szeptember közepéig tart. A Tesco ezen időszak alatt 1800 különféle termékből álló kínálattal, valamint termék- és kuponakciókkal várja a gyermekes családokat. Kiemelték, hogy a termékek 70 százaléka hazai beszállítóktól származik, az áruházlánc ebben a termékkörben is igyekszik a lehető legtöbb árucikket magyar partnerektől rendelni.
A hagyományos kinézetű iskolaszerek mellett az idei tanszervásáron is megjelennek az aktuális divatot követő designtermékek. A lányok kedvükre válogathatnak a Princess és a Micimackó füzetborítók, leckefüzetek vagy füzetcímkék között; míg a fiúk füzetein és tolltartóin a Pókember vagy a Verdák figurái jelennek meg.
A Tesco az idén is elindította az "Amit a tanító nénik biztosan kérni fognak" című tanácsadói programját abból a célból, hogy az áruházak által kínált gazdag termékválasztékban megkönnyítse vásárlóinak az eligazodást. A program keretében gyakorló pedagógusok várják a vevőket 25 hipermarketben, akik segítenek a diákoknak és szüleiknek összeállítani a szükséges tanszercsomagokat.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








