Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Hiába drágább az euró, nem csitul a bevásárlási láz, ennek oka a kalandvágy mellett feltehetően az, hogy külföldön alacsonyabbak az áfakulcsok, így a gyengébb forint mellett is megéri utazni.
Sokan azt várták, hogy a forint gyengülésével csillapodik majd a magyarok bevásárlóturistáskodása, amikor kizárólag vásárlási céllal kerekednek fel egy-egy napra. A bevásárlóturista nyilván számol, mielőtt útnak indul, vajon megéri-e neki - olvasható a blokkk.com közleményében.
Van egy nagy előnye a külhoni boltoknak, ez pedig az áfa: nálunk jelenleg uniós viszonylatban a legnagyobb a maga 27 százalékával, a szomszédos Ausztriában, ahol a legtöbbet vásárolnak a magyarok, ez 20 százalék, Horvátországban 25 - oda már csak elvétve járunk bevásárolni (a nyaraláson kívül persze), Szlovéniában 22 százalék, az is kis bevásárlópiac, de Szlovákiában már csak 20, Romániában pedig 19. Egyébként Németországban is 19 százalékaz áfa, de oda mi magyarok nem egy napra megyünk.
A forint euróhoz mért árfolyama 2017 elejéhez képest 306 forintról 328 forintra kúszott. Ez a 22 forint 7 százalékos drágulást jelent a devizaárfolyam alapján annak, aki eurót vásárol. De érdemes arra is gondolni, hogy sokan dolgoznak külföldön, akik nem kevés pénzt utalnak haza, vagy éppen napi ingázás keretében kapják euróban a fizetésüket.
A bevásárlási célú kiutazások száma 2019 első három negyedévében az év eleji 1,3 millió alkalomról a harmadik negyedévre emelkedett, megközelítette a másfél milliót, az első kilenc hónapban pedig 4,1 millióra hízott. Egy évvel korábban 3,8 millió napot áldoztunk vásárlásra.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A bevásárlóturisták ráadásul nem csak többször vágták magukat autóba, vagy szálltak valamilyen járműre, hanem sokkal többet is költekeztek. Az első negyedévben még csak 27 milliárd, a harmadikban már 48 milliárd forintot szórtak el külhoni boltokban. És a korábbi évek azonos időszakához mérve tetemes a megugrás, egyötödével nőtt a magyarok bevásárlóturizmusa. Ez több, mint a forintgyengülés mértéke. 2018-ban egyébként 130 milliárd forint folyt ki a pénztárcákból a bevásárlóturizmus csatornáján.
Jönnek hozzánk is
Az idelátogató bevásárlóturisták 2019 első három negyedévében 154 milliárd forintot költöttek, egy évvel korábban ez az összeg 130 milliárd forint volt - ez 18 százalékos növekedés, nem több, mint fordított irányban. Úgy tűnik, az áfahatás itt is azért működik, hiába gyengébb a forint. A boltosok a határ mentén mondják is, hogy ha gyengül a forint, azért meglódulnak a bevásárlók.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani