Globális ellátási problémák alakultak ki, miközben az árak is jelentősen emelkedtek.

Kezdődik az őrült roham: úgy veszik most ezeket a cuccokat a magyarok, mintha nem lenne holnap
Nemcsak a vásárolt termékek különböznek, de a költési szokások is eltérőek a Glamour-napokon és a Black Friday-en a nemek között Magyarországon. Egy friss felmérése szerint több nő vesz részt az akciókon, viszont a férfiak körében magasabb a hajlandóság az akár 100 ezer forint feletti költésre.
A nők számára az októberi Glamour-napok igazi kánaán a Pepita.hu friss online felmérésének tanúsága szerint. A válaszadók kétharmada nő, akiknek ilyenkor a ruházati cikkek, szépségápolási termékek és gyermekneveléssel kapcsolatos eszközök kerülnek a figyelmük középpontjába.
"A Glamour-napok inkább a nők terepe, ahol a divat és szépségápolás a sláger. A Black Friday viszont mindkét nem számára fontos, különösen, ha nagyobb értékű műszaki cikkekről van szó" – mondta Dorcsinecz József, a webáruház társalapítója. A legtöbb nő (41 százalékuk), 10-30 ezer forint közötti összeget költ, főleg a divat- és kozmetikai kedvezményeket kihasználva. Minden ötödik nő viszont már 30-50 ezer forint között.
A hölgyek különösen szeretik ezeket az akciókat arra használni, hogy beszerezzék a szezon legmenőbb darabjait - főleg saját részére, de akár ajándékba is. A szakértők idén trendfordulásra számítanak: a Glamour-napokon az évekig megkérdőjelezhetetlenül legnépszerűbb szépségápolás és divat kategóriák helyett az FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) tör az élre, amit már az idei kuponfüzet tartalma is visszaigazol.
A Glamour-napok esetében a háztartásközeli termékek, mint a mosószerek, öblítők, és kisebb háztartási gépek iránti kereslet erős növekedésére számítunk
– ismertette a Pepita.hu várakozásait Dorcsinecz József.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A férfiak a “nagy vadra” lőnek
A férfiak a Glamour-napok alatt visszafogottabbak, de azért ők sem maradnak ki teljesen. Az ő bevásárlókosarukban ilyenkor is már leginkább az elektronikai termékek kapnak helyet. Ugyanakkor a férfiak többségének a Black Friday a nagy nap: a válaszadók harmada férfi, és körükben háromból ketten inkább a Black Friday során vásárol nagyobb értékű műszaki cikkeket mint a televízió, az okostelefon és a számítógép.
Az átlagos költés ebben az időszakban jelentősen magasabb, a férfiak esetében gyakran 50 000 forint fölé kúszik, tízből egy pedig 100 ezer forint felett költ - a nők körében ennek aránya alig 6%. A nők is nagyobb értékű termékekre vadásznak: háztartási gépeket, elektronikai eszközöket vásárolnak, de a szépségápolás itt sem maradhat el. A nők harmada 10-30 ezer forint között, negyedük 30-50 ezer forint között költ ilyenkor, hiszen a Black Friday ideális arra, hogy olyan prémium termékeket szerezzenek be, amelyekre régóta vágytak vagy amit a karácsonyfa alá szántak. Mindkét akció évek óta élénkíti az online vásárlásokat.

Bárkinél lapulhat egy több tízezret érő játék-kincs: megőrülnek érte a gyűjtők, nagyon könnyű eladni
Egyre több felnőtt kezdett gyűjteni Hot Wheels vagy Matchbox kisautókat, ami új piacot nyitott a kereskedőknek is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Megtakarításból befektetés: avagy hogyan válhatunk befektetővé akár havi 50 ezer forinttal is?
Nyitrai Győzőt, az MBH Befektetési Bank üzlet- és termékfejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettesét kérdeztük.


