A karácsonyi vásárok évről évre turisták tízezreit vonzzák Budapestre, miközben a hazai látogatók egyre gyakrabban panaszkodnak a tömegre és az elszálló árakra.
Egy év alatt a duplájára nőtt egy darab tojás átlagára, és könnyen lehet, hog még sehol nem járunk a végétől.
Az Agrár Közgazdasági Intézet Piaci Árinformációs Rendszerének adatai szerint szerint hazánkban a ketreces tartásból származó étkezési tojás (M+L) ára 66,16 forint/darab volt 2023 első tizenkét hetében, ami 105,5 százalékkal haladta meg a 2022. év azonos időszakának átlagárát - vagyis a duplájára drágult egy év alatt, írja az Index. Azt is hozzáteszik, hogy a mélyalmos étkezési tojás (M+L) ára 74,29 forint/darab (+117,9 százalék) volt ugyanbben az időszakban.
Az elmúlt év őszén előfordult, hogy heti 20 forinttal emelkedett a tojás ára a magyar piacon. Az aszály, a háború és a forintgyengülés sem tett jót a fogyasztói árnak. De úgy tűnik, hogy a neheze még csak ezután jön: a Baromfi Terméktanács előrejelzése szerint előfordulhat a jelen körülmények között, hogy 150 forint lesz egy tojás átlagára.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








