Az ALDI Magyarország saját karácsonyi vásárt nyit Budapest belvárosában, hogy az ünnepi készülődés hangulatát valóban mindenki számára elérhetővé tegye.
Óvatosabbak a vevők, nem hozták annyira előre a húsvéti bevásárlásokat, mint korábban, így szombattól különösen forgalmas napok várhatók az üzletekben - mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára.
Vámos György jelezte: a január és a február az év két legkisebb forgalmú hónapja, majd a húsvét előtti időszakban mindig megélénkül a kiskereskedelem. A főtitkár szerint idén szintén arra lehet számítani, hogy elsősorban az élelmiszerek, de az iparcikkek forgalma is nő az elmúlt hónapokhoz képest.
Az előző év azonos időszakával összehasonlítva folyó áron természetesen többet hagynak majd az üzletekben a fogyasztók, a megvásárolt árumennyiséget tekintve pedig abban bíznak, hogy lesznek olyan termékcsoportok, amelyeknél eléri az előző évi szintet a kiskereskedelmi forgalom volumene - fogalmazott az OKSZ főtitkára. Hozzátette, hogy ebbe a körbe tartoznak az árstopos termékek is, mert részben kapcsolódnak a húsvéti ünnepi étkezéshez.
Vámos György elmondta: bőséges a kínálat, van elegendő áru az üzletekben, esetenként ugyanakkor előfordul, hogy a gyártók nem tudnak megfelelő ütemben szállítani. Ezt az okozza, hogy most nehezebb olyan pontosan felmérni a vásárlói igényeket, mint korábban - mutatott rá. Felhívta a figyelmet arra is, hogy az üzletláncok sok akciót hirdetnek. A kereskedők azzal számolnak, hogy a családok többet tudnak költeni, mint az év elején.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








