2021-ben az európai e-kereskedelem forgalma 13%-kal, 718 milliárd euróra nőtt, de statisztikák azt mutatják, hogy még 2022-ben is folyamatos volt a bővülés.

Az ünnepi időszakban az európai vásárlók csaknem fele, 41 százaléka elsősorban üzletekben vásárol, további 20 százalékuk interneten is, és a legtöbben az akciós termékeket keresik - derül ki az Oracle kereskedelmi felméréséből. A válaszok szerint az online vásárolt termékek esetében a házhoz szállítás (52 százalék) a legnépszerűbb, szemben az átvevőpontokkal és a bolti átvétellel (20-20 százalék).
A közlemény szerint ez arra készteti a kiskereskedőket, hogy biztosítsák az ajándékok gyors kézbesítését, és követhetővé tegyék az áru útját. A fogyasztók 57 százalékának fontos, hogy pontosan nyomon követhesse, hol tart a csomagja. Az emberek 43 százaléka azt mondta, hogy a gyors szállítás gyakran meghatározza, kitől fog rendelni, a legtöbben (42 százalék) az 1-2 napos kiszállítást várják el: a gyors és garantált szállításért 60 százalékuk hajlandó többet fizetni, minden ötödik ember pedig attól tart, hogy a vásárolt ajándékok nem érkeznek meg időben.
A közlemény szerint a vásárlók idén a kézzelfogható termékek mellett szívesen ajándékoznak egymásnak szolgáltatást és élményt is, a legnépszerűbbek közé tartozik például a barátokkal és családdal eltöltött idő (30 százalék), az utazás (27 százalék), a szépségápolási és egészségmegőrzési termékek (26 százalék), az elektronikai, szórakoztatási berendezések és ajándékkártyák (25 százalék), a divatruházat, játékok, lábbelik, sporteszközök és fitneszfelszerelések (24 százalék), a lakberendezés és bútorok (23 százalék), valamint a kisállatkellékek (20 százalék).
A fogyasztói kutatásból az is kiderül, hogy továbbra is az ár lesz az egyik legfontosabb tényező a vásárláskor: a megkérdezettek 42 százaléka válaszolta, hogy az ár alapvetően befolyásolja majd, a fogyasztók 77 százaléka pedig korábban vásárol, hogy biztosan hozzájusson a kívánt termékhez, és hogy több ideje legyen az akciók böngészésére.
Mivel a válaszok alapján a fogyasztók az idén kevesebbet szeretnének költeni, mint korábban, 74 százalékuk az akciókat és kedvezményeket keresi, 71 százalékuk több ár-összehasonlítást végez majd online és az üzletekben, 70 százalékuk pedig az alacsonyabb árakat kínáló boltokban vásárol.
A fogyasztók több mint fele azt is tervezi, hogy visszacserél néhány ajándékot, 65 százalékuk pedig azt mondta, hogy az ajándékok felét vagy egészét visszaküldi. Az emberek 49 százaléka inkább az üzletbe viszi vissza a terméket, 28 százalékuk pedig a postai visszaküldést választja. Az elemzés szerint ennek hátterében az áll, hogy sok kiskereskedő elkezdte felszámítani az áruvisszavétel díját, s bár a visszaküldési díjnak van gazdasági értelme, a kiskereskedők valószínűleg a vásárlók ellenállásába fognak ütközni, akiket bosszantani fog a pluszköltség, és kevésbé valószínű, hogy a visszaküldés lehetőségét további termékek böngészésére és megvásárlására fogják használni - áll az Oracle közleményében.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A felmérés alapján, az általános megközelítéssel szemben, az influenszerek kevésbé befolyásolják a vásárlók döntéseit: a közösségi médiában a vevők 22 százaléka találta meg a számára legvonzóbb akciót és terméket, ezt követték az e-mailek (21 százalék), a bolti promóciók (13 százalék), az internetes hirdetések (12 százalék) és végül a televíziós hirdetések (8 százalék).
A kutatást 11 országban több mint nyolcezer fogyasztó megkérdezésével végezték, Európában háromezer ember bevonásával Nagy-Britanniában, Németországban, Olaszországban, Franciaországban és Spanyolországban.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Visszatér a korábbi slágertermék: újra elérhető tőke- és hozamvédett befektetési alap a piacon
Fenntartható élelmiszergazdaság és energetika felpörgése akár 20 százalék hozamot is adhat 5 év alatt az OTP-nél.
-
Újra eljött a bankbetétek ideje?
Már 10 százalék feletti lekötött betét is van a piacon – a MagNet értékelte a helyzetet.
-
5+1 hasznos tanács a pénzügyileg tudatos vállalkozáshoz (x)
Elvárás, hogy a vállalkozó értsen a stratégiához, joghoz, személyügyhöz, értékesítéshez és a pénzteremtéshez. Utóbbihoz már létezik e-learning segítség is.
- Új értelmet nyerhet a zenéből milliárdossá válás fogalma
- Valami bűzlött - Luxuskocsikkal hivalkodott, most kiderült, honnan csalta hozzá az áfát
- Jó módban élő fiatalok fűvel üzleteltek, letartóztatták őket - videó
- Változások sorozata következik időjárásunkban
- Egy fokozattal lefelé módosította a magyar államadós-osztályzatot az S&P Global Ratings
- Szoboszlai duplájával nyert a Leipzig - videó
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


