A 2023-asnál jelentősen alacsonyabbak az idei húsvéti szezonban az ünnepi asztal legkeresettebb, legkedveltebb termékeinek árai.
Megjelent "State of Consumer Technology and Durables" című jelentés, amely a műszaki fogyasztási termékek piacát elemzi. Az elemzésből kiderült, hogy a műszaki fogyasztási termékek piaca jelenleg csökkenő tendenciát mutat.
A világjárvány idején tapasztalt rekord értékesítés után, a műszaki fogyasztási termékek piaca jelenleg csökkenő tendenciát mutat. A GfK nemrég megjelent "The State of Consumer Technology & Durables " című jelentése a globális piacot elemzi, és ajánlásokat fogalmaz meg rövid és hosszú távon a kereskedők és gyártók számára a jelenlegi válság okozta kihívások enyhítésére.
Az elmúlt évek pandémiás fellendülését követően a műszaki fogyasztási cikkek piaca 2022-ben számos kihívással néz szembe. Egyrészt a folyamatos ellátási lánc zavarai a költségek növekedéséhez, valamint a termékek korlátozott elérhetőségéhez vezetnek, másrészt a jelenlegi makrogazdasági helyzet miatt a fogyasztók megélhetési költségei drasztikusan emelkednek. Hazánkban például ezen termékek piaca az első félévben volumenben 4,1 százalékkal esett vissza, de az emelkedő áraknak köszönhetően, -amit a feljebb említett piaci környezet, valamint az Euró árfolyam emelkedése befolyásolt-, értékben 18 százalékos növekedést ért el.
Lehetséges, hogy ennek ellenére a vállalatok megtartsák piaci részesedésüket?
Fontos, hogy se a kereskedők se a gyártók ne szüneteltessék beruházásaikat. Éppen ellenkezőleg, a múltbeli válságok is azt mutatják, hogy azok a vállalatok, amelyek folytatják az innovációt, nagyobb valószínűséggel tartják meg piaci részesedésüket és gyorsabban kilábalnak a válságból, mint azok, amelyek szüneteltetik a beruházásokat. A kereskedőknek és a gyártóknak ahhoz, hogy sikeresek maradjanak, gyorsan adaptálni kell stratégiájukat a felmerülő változásokhoz:
A kiaknázatlan piacok feltárása: Nem minden régiót érint egyformán az infláció, az ellátási lánc problémái vagy a csökkenő fogyasztói hangulat. Számos fejlődő országot kevésbé érint a probléma, és sokkal alacsonyabb a műszaki fogyasztási és a tartós fogyasztási cikkek penetrációja. Például a nagykereskedelmi beszállítás forgalma Nyugat Európában csupán 4 százalékkal nőtt 2021-hez képest, míg a fejlődő országokban, mint Dél-Amerika 34 százalékot is elért. Ezért az ezekre a piacokra való újbóli fókuszálás teljesen új növekedési lehetőségeket teremthet.
Az ellátási láncok optimalizálása: Az ellátási láncban bekövetkező zavarok ellensúlyozása érdekében a kiskereskedőknek és a gyártóknak is át kell értékelniük ellátási modelljeiket és az egyes termelési piacoktól való függőségüket. Biztonsági intézkedésként diverzifikálhatnák termelési és értékesítési csatornáikat a kockázat megosztása érdekében, vagy használhatnának a készletgazdálkodás optimalizálására szolgáló eszközöket. Az indirekt értékesítési modellek, például a forgalmazókon keresztül történő értékesítés, a világjárvány idején egyre népszerűbbé váltak - tartós hatással.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Jó termék-mix kínálata: A fogyasztói hangulat mélyponton van. Ennek ellenére a műszaki fogyasztási termékeknél még mindig vannak növekedési lehetőségek. Például hazánkban az idei év első félévében volumenben a forró levegős sütők (Air Fryer), a vasalók között a kézi gőzölők, a háztartási nagygépek közül a fagyasztók, a mosogatógépek; szórakoztató elektronikai készülékek között pedig a hangprojektorok tudtak leginkább növekedni. A kereskedőknek és a gyártóknak ezért különlegesen figyelniük kell a termékportfólió kialakítására.
Az olyan válságok, mint a világjárvány vagy akár a jelenlegi infláció mindig változást okoznak a fogyasztói magatartásban, ami természetesen befolyásolja, hogy a fogyasztók mit, hol és hogyan vásárolnak. Emiatt a naprakész piaci és fogyasztói adatok nélkülözhetetlenné válnak a vállalatok számára, hogy továbbra is megértsék célközönségüket. Nemcsak a világjárvány miatt kell majd módosítaniuk a fogyasztói szegmentációjukat, hanem a megélhetési költségek emelkedése is további változásokat fog hozni majd a fogyasztók körében.
Hallottál már a "6-tól 1-ig" módszerről? Az élelmiszerboltok ellensége: őrült sokat spórolhatsz vele
A séf korábban sokat költött élelmiszerekre, de ez a módszer jelentős változást hozott az életében.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így vásárolj 50 százalékkal olcsóbban az ALDI-ban: itt az ételpazarlás vége
Az ALDI Magyarország kiterjesztette élelmiszermentési programját.
- Meglepő módszerrel vadásznak a magyar autótolvajok – itt a 2023-as rendőrségi statisztika
- Döntött a kormány, fontos változás jön a nyugdíjak megállapításánál
- Máris kullancsinvázióra figyelmeztetnek – ilyen támadás még sosem volt
- A denevér, a gyalogkakukk és a bosszúálló – elképesztő fejlesztésekre készül az amerikai légierő
- Nagy segítség a letöltésekben az androidosoknak
- Figyelem, már csak egy napjuk maradt a SZÉP-kártyásoknak