beautiful girl buys to itself the laptop in shop

Kész, vége: már nem ez a slágertermék a magyar üzletekben

2022. szeptember 30. 20:02

Megjelent "State of Consumer Technology and Durables" című jelentés, amely a műszaki fogyasztási termékek piacát elemzi. Az elemzésből kiderült, hogy a műszaki fogyasztási termékek piaca jelenleg csökkenő tendenciát mutat.

A világjárvány idején tapasztalt rekord értékesítés után, a műszaki fogyasztási termékek piaca jelenleg csökkenő tendenciát mutat. A GfK nemrég megjelent "The State of Consumer Technology & Durables " című jelentése a globális piacot elemzi, és ajánlásokat fogalmaz meg rövid és hosszú távon a kereskedők és gyártók számára a jelenlegi válság okozta kihívások enyhítésére.

Az elmúlt évek pandémiás fellendülését követően a műszaki fogyasztási cikkek piaca 2022-ben számos kihívással néz szembe. Egyrészt a folyamatos ellátási lánc zavarai a költségek növekedéséhez, valamint a termékek korlátozott elérhetőségéhez vezetnek, másrészt a jelenlegi makrogazdasági helyzet miatt a fogyasztók megélhetési költségei drasztikusan emelkednek. Hazánkban például ezen termékek piaca az első félévben volumenben 4,1 százalékkal esett vissza, de az emelkedő áraknak köszönhetően, -amit a feljebb említett piaci környezet, valamint az Euró árfolyam emelkedése befolyásolt-, értékben 18 százalékos növekedést ért el.

Lehetséges, hogy ennek ellenére a vállalatok megtartsák piaci részesedésüket?

Fontos, hogy se a kereskedők se a gyártók ne szüneteltessék beruházásaikat. Éppen ellenkezőleg, a múltbeli válságok is azt mutatják, hogy azok a vállalatok, amelyek folytatják az innovációt, nagyobb valószínűséggel tartják meg piaci részesedésüket és gyorsabban kilábalnak a válságból, mint azok, amelyek szüneteltetik a beruházásokat. A kereskedőknek és a gyártóknak ahhoz, hogy sikeresek maradjanak, gyorsan adaptálni kell stratégiájukat a felmerülő változásokhoz:

A kiaknázatlan piacok feltárása: Nem minden régiót érint egyformán az infláció, az ellátási lánc problémái vagy a csökkenő fogyasztói hangulat. Számos fejlődő országot kevésbé érint a probléma, és sokkal alacsonyabb a műszaki fogyasztási és a tartós fogyasztási cikkek penetrációja. Például a nagykereskedelmi beszállítás forgalma Nyugat Európában csupán 4 százalékkal nőtt 2021-hez képest, míg a fejlődő országokban, mint Dél-Amerika 34 százalékot is elért. Ezért az ezekre a piacokra való újbóli fókuszálás teljesen új növekedési lehetőségeket teremthet.

Az ellátási láncok optimalizálása: Az ellátási láncban bekövetkező zavarok ellensúlyozása érdekében a kiskereskedőknek és a gyártóknak is át kell értékelniük ellátási modelljeiket és az egyes termelési piacoktól való függőségüket. Biztonsági intézkedésként diverzifikálhatnák termelési és értékesítési csatornáikat a kockázat megosztása érdekében, vagy használhatnának a készletgazdálkodás optimalizálására szolgáló eszközöket. Az indirekt értékesítési modellek, például a forgalmazókon keresztül történő értékesítés, a világjárvány idején egyre népszerűbbé váltak - tartós hatással.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Jó termék-mix kínálata: A fogyasztói hangulat mélyponton van. Ennek ellenére a műszaki fogyasztási termékeknél még mindig vannak növekedési lehetőségek. Például hazánkban az idei év első félévében volumenben a forró levegős sütők (Air Fryer), a vasalók között a kézi gőzölők, a háztartási nagygépek közül a fagyasztók, a mosogatógépek; szórakoztató elektronikai készülékek között pedig a hangprojektorok tudtak leginkább növekedni. A kereskedőknek és a gyártóknak ezért különlegesen figyelniük kell a termékportfólió kialakítására.

Az olyan válságok, mint a világjárvány vagy akár a jelenlegi infláció mindig változást okoznak a fogyasztói magatartásban, ami természetesen befolyásolja, hogy a fogyasztók mit, hol és hogyan vásárolnak. Emiatt a naprakész piaci és fogyasztói adatok nélkülözhetetlenné válnak a vállalatok számára, hogy továbbra is megértsék célközönségüket. Nemcsak a világjárvány miatt kell majd módosítaniuk a fogyasztói szegmentációjukat, hanem a megélhetési költségek emelkedése is további változásokat fog hozni majd a fogyasztók körében.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 1. szerda
Fülöp, Jakab
18. hét
Május 1.
A Munka ünnepe
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem