Negyedszázalékponttal, 3,75 százalékra csökkentette az irányadó kamatot a Bank of England, válaszul a tartósan gyenge brit gazdasági teljesítményre és a magas munkanélküliségre.
Nemcsak a munkaerőhiánnyal, az inflációval is meg kell most küzdenie a magyar vendéglátóknak. 2022 nyara mégis jobbnak ígérkezik forgalom szempontjából, mint az elmúlt időszakok: a járványidőszakban 2020 áprilisa hozta a vendéglősök konyhájára a legnagyobb zuhanást. Bár 2022-re ezt sikerült csaknem teljes egészében legyűrni, a friss statisztika alapján azért még nincs teljes rend a vendéglőkben: a január-áprilisi mérlegek 4% elmaradást mutatnak a felszolgált adagokat, korsókat nézve.
A bajból nincs olyan mostanság, hogy végállomás, a vendéglátásban sem. Most éppen a drágulás és a munkaerőhiány rabolja a legtöbbet a vendéglősök pénztárcájából - írja közleményében a blokkk.com. A nyári hónapok azonban ígéretesnek tűnnek, mivel a külhoni drágulás és a gyenge forint mellett a legkifizetődőbb itthon nyaralni és megindultak hozzánk a külföldi turisták is. Az újrainduló fesztiválozás is megdobja a vendéglátózást. Egyébként a vendéglőkben a július-augusztus a csúcsidőszak. Kérdés még ugyanakkor, hogy a mikrovállalkozás vendéglátókat nem számítva mit visz el a konyhájukról a visszaépülő piaci rezsiköltség.
Pusztán az április hónapokat nézve a járványidőszak legrázósabb időszakát gyűrték le a vendéglők, nyilván a kedves vendégek kirobbanó eszem-iszom formája révén. 2020-ban a vendéglősök az esztendő negyedik hónapjában piacuk háromnegyedét bukták, a legdurvább kényszerű járványkorlátozások idején. 2021-ben és 2022-ben viszont javítottak a vendéglők (2021-ben az első negyedév hozott nagy visszaeséseket), így pusztán az áprilisi hónapok mérlege kedvező, az elmaradás csekély mértéke (van valamennyi) elhanyagolható. Főleg azért, mert most a brutális drágulás húzza vissza valamelyest:
Vigyázni kell arra is, hogy a bevételek visszatornázása szép dolog, de a hosszú hónapok óta görgetett veszteségek halmaza másik kérdés. Ezért sem bírja a vendéglők egy része, hiszen az kevés, hogy most már ott ücsörög a kedves vendég a törzshelyén.
A január-április hónapok mérlegét együtt nézve azért érzékelhető nagyságrendű még a lemaradás, de a már említett várhatóan kedvező nyári hónapok az éves mérleget is feljebb húzzák a járvány előtti szint környékére.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








