A mai kvíz során a márkanevek eredetében merülünk el: tedd próbára magad, hány márkanévről tudnád megmondani, honnan származik!
Közel sincs vége az elmúlt években elkezdődött drágulásnak: márciusban már negyedével növekedtek meg az átadási árak, ez alól pedig az árstop alatt lévő termékek se kivételek. Azzal párhuzamosan pedig, hogy nőnek az élelmiszerárak csökken a vásárlási kedv.
Márciusban 16 százalékkal nőtt a boltos vásárlások volumene, viszont az élelmiszerek vásárlása 2,7 százalékkal visszaesett. Ehhez az adathoz az is hozzátartozik, hogy 2020-ban, a pandémia kitörésekor pánikszerű vásáslásba kezdtek az emberek, ami mi 12 százalékkal megnövelte a statisztikát. Ezzel szemben tavaly tartotta magát a szektor a korábbi szinten, írja a blokkk.com.
Amikor a vásárlási kedvről beszélünk mindenképpen meg kell említeni, hogy az emberek érthetően visszafogják ilyen drágulás mellett a költekezésüket. A boltosok áremelése pedig teljesen érthető, miután az orosz-ukrán háború következtében nem csak a szállítás, de az energia és a munkaerő ára is jócskán megnövekedett. Márciusban közel negyedével kényszerült átadási árait emelni az élelmiszeripar, tehát ennyivel drágábban adták a boltosoknak a terméket.
A bolti áraknál ugyanakkor mindenképpen figyelembe kell vennünk azok változását, hiszen egy nagyobb áruházban értelemszerűen olcsóbban fogjuk tudni megvásárolni az adott terméket, ráadásul vannak saját márkás áruk is. De a legtöbb bolt a hatósági árakon így is csak bukik, hiszen megpróbálhatja a veszteséget mérsékelni, de amíg kötelezve van arra, hogy a korábbi készleltet tartsák.
Az árstop pedig nem tartható örökké, hiszen a boltosok egyre inkább csak veszteséget termelnek. Ha pedig egyszer vége lesz és az árnyomás nem enyhul, akkor a termékek árát mindenképpen emelni kell. A szektor átadási árait figyelembe véve pedig ez az emelés akár 15-50 százalék is lehet.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








