Az Európai Bizottság jelenleg az uniós dohánytörvények felülvizsgálatát végzi, melynek eredményeitől függően dönthetnek az esetleges változtatásokról.
Közel sincs vége az elmúlt években elkezdődött drágulásnak: márciusban már negyedével növekedtek meg az átadási árak, ez alól pedig az árstop alatt lévő termékek se kivételek. Azzal párhuzamosan pedig, hogy nőnek az élelmiszerárak csökken a vásárlási kedv.
Márciusban 16 százalékkal nőtt a boltos vásárlások volumene, viszont az élelmiszerek vásárlása 2,7 százalékkal visszaesett. Ehhez az adathoz az is hozzátartozik, hogy 2020-ban, a pandémia kitörésekor pánikszerű vásáslásba kezdtek az emberek, ami mi 12 százalékkal megnövelte a statisztikát. Ezzel szemben tavaly tartotta magát a szektor a korábbi szinten, írja a blokkk.com.
Amikor a vásárlási kedvről beszélünk mindenképpen meg kell említeni, hogy az emberek érthetően visszafogják ilyen drágulás mellett a költekezésüket. A boltosok áremelése pedig teljesen érthető, miután az orosz-ukrán háború következtében nem csak a szállítás, de az energia és a munkaerő ára is jócskán megnövekedett. Márciusban közel negyedével kényszerült átadási árait emelni az élelmiszeripar, tehát ennyivel drágábban adták a boltosoknak a terméket.
A bolti áraknál ugyanakkor mindenképpen figyelembe kell vennünk azok változását, hiszen egy nagyobb áruházban értelemszerűen olcsóbban fogjuk tudni megvásárolni az adott terméket, ráadásul vannak saját márkás áruk is. De a legtöbb bolt a hatósági árakon így is csak bukik, hiszen megpróbálhatja a veszteséget mérsékelni, de amíg kötelezve van arra, hogy a korábbi készleltet tartsák.
Az árstop pedig nem tartható örökké, hiszen a boltosok egyre inkább csak veszteséget termelnek. Ha pedig egyszer vége lesz és az árnyomás nem enyhul, akkor a termékek árát mindenképpen emelni kell. A szektor átadási árait figyelembe véve pedig ez az emelés akár 15-50 százalék is lehet.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Elköltözik Szemesről a legendás balatoni filmfesztivál
- Újabb drón roncsait találták meg román területen
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea