2 °C Budapest
Egyszerűen támogatható jó ügyekkel lehet ösztönözni az adományozást

Egyszerűen támogatható jó ügyekkel lehet ösztönözni az adományozást

2021. december 22. 11:30

Sikerrel be lehet vonni a vásárlókat jótékonykodásba, ha betartanak a szervezők néhány fontos szabályt – véli Varga-Futó Ildikó, az Auchan kommunikációs és CSR igazgatója, aki szerint a közös értéken alapuló, hiteles cél mellett az is fontos szempont, hogy egyszerűen lehessen támogatni a jó ügyet.

Harmadszor szervezte meg idén a karácsonyi gyűjtését az Auchan a már jól ismert plüssfiguráival. Az áruházlánc minden eladott hód után idén is 500 forinttal támogatja a Semmelweis Egyetem Tűzoltó utcai II. Számú Gyermekgyógyászati Klinikáját.

Az eladott hódok után összegyűlt adomány a gyógyuló gyermekek rehabilitációját segíti majd a gyermekklinikán.

Az egészségügyi dolgozók előtti tisztelet jeleként a kis plüsshódok ezúttal orvost, nővért, ápolót, illetve mentőst jelenítenek meg.

Egyszerű döntés szükséges

Az áruházlánc tapasztalati alapján a vásárlók sikerrel megszólíthatók a jótékony célokkal, ha néhány fontos tényezőre kiemelten figyelnek a szervezők. „Vásárlóink szívesen csatlakoznak a jó ügyekhez, amiért mi nagyon hálásak vagyunk. Természetesen az is fontos, hogy olyanokat karoljunk fel, amelyekkel könnyen tudnak azonosulni.

A másik fontos szempont, hogy a jótékonyságnak egy egyszerűen kivitelezhető módját kínáljuk számukra. Gyakran használjuk CSR kampányainkban azt a viszonylag újszerű adományozási formát, amelyhez egy egyszerű vásárlói döntés is elegendő

– mondta el lapunknak az Auchan kommunikációs és CSR igazgatója.

Az ilyen kampányok esetében fontos még az átláthatóság és a hosszútávú elköteleződés. Az olyan visszatérő CSR aktivitásaink, mint például a tanszergyűjtés vagy a jelenleg is zajló év végi jótékonysági kampány, szinte már hagyománynak számítanak az Auchan és vásárlói életében. Az a tapasztalatunk, hogy ezeket már várják is a vásárlóink” – tette hozzá.

A közös érték sokakat megszólít

Egy-egy kezdeményezés sikere azon múlik, hogy mennyire találkozik a vállalat és a vásárlók értékeivel, és olyan ügyet karol-e fel, amelyet minden érintett szívesen támogat. „CSR kampányokat nem a forgalomnövelés miatt indítunk, hanem azért, mert őszintén hiszünk a társadalmi felelősségvállalás fontosságában. Vállalati kultúránkat alapvetően meghatározza a szolidaritás és a társadalmi összefogás, és ezt a szemléletet szeretnénk vásárlóinkban is erősíteni” – fogalmazott Varga-Futó Ildikó.

Nem csak karácsonykor működik

Természetesen az ünnepekhez közeledve mindenki nyitottabb a jótékonyságra, nem véletlen, hogy a nagy karitatív szervezetek is ilyenkor szerveznek kiemelt gyűjtéseket. Idén a Semmelweis Egyetem II. sz. Gyermekgyógyászati Klinikája javára indított jótékonysági játékhód vásár mellett az Auchan áruházak épp a legnagyobb hazai szervezet, a Magyar Vöröskereszt gyűjtésének adtak otthont december első és harmadik hétvégéjén.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Amennyiben egy kampány a célcsoport számára releváns, jól kitalált és felépített, vagy éppen egy aktualitásra reagál, akkor év közben is igen sikeres lehet.

Ezt bizonyítja az Auchan nagycsaládosok javára indított nyár végi tanszergyűjtő akciója, de további jó példa, amikor a járvány elején a rendkívüli terhelésnek kitett mentősöknek ajánlhattak fel Bizalompontjaikból a vásárlóink” – tette hozzá a CSR vezető.

Az áruházláncnak egyéb programjai is vannak: Borsodban és Budapesten több mint egy évig az Auchan Alapítványának köszönhetően tudta finanszírozni a Magyar Vöröskereszt a Gyermekszáj Programját, amelynek keretében heti két alkalommal tejet és kenyeret osztottak az alapvető élelmiszerekben hiányt szenvedő gyerekes családoknak.

A kiskereskedelmi cég létrehozta az Auchan Alapítványt is, amelynek küldetése, hogy az Auchan Retail Magyarország munkatársai és vásárlói számára fontos társadalmi ügyeket támogasson.

Az Alapítvány és jogelődje – Auchan az Ifjúságért Alapítvány – az elmúlt hat év során több mint 200 millió forintot osztott szét Magyarországon pályázati úton.

Fotó: Auchan Facebook

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm