Makó mostantól a pisztáciáról is híres lehet! A pisztácia különleges növény: külön porzós és termős fákból áll, így az ültetvényen Gábor és édesanyja kézzel porozták...
Csökkent a magyarországi krizantémtermelés, de lesz elég a hazai virágból az árusoknál - közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) pénteken, a szervezet által készített körkép alapján.
Az összefoglaló szerint az évekig szokásos 20 millióhoz képest tavaly 17 millió szál krizantém került a piacra, alapvetően a koronavírus okozta gazdasági kockázatok miatt, és idén ennél is valamivel kevesebb várható. A megkérdezett termesztők, forgalmazók szerint ugyanakkor a cserepes és a vágott fajtákból is van bőven.
A nagyvirágú fajták iránt a legnagyobb a kereslet. Míg korábban a fehér színű krizantém volt a legkelendőbb, ma már inkább a zöld és a kétszínű virágok a népszerűbbek. Országrészenként is eltérő a trend, Nyugat-Magyarországon a pompon típusú, az Alföldön, Tiszántúlon a napraforgóra hasonlító virágokat keresik a vásárlók.
A krizantém erősen szezonális jellegű, ezért a termesztés és a logisztika, valamint értékesítés is komoly szervezést és időzítést igényel. A termesztés alapvetően nagyvárosok közelében jellemző, jelentős termőterület Dabas, Lajosmizse, Kecskemét, Nyíregyháza és Szeged környéke. Az egész országban jellemző a kisebb mértékű helyi termesztés is, de a legtöbb helyen korszerűtlen módszerekkel, több évtizedes technológiával - közölte a NAK.
Az agrárgazdasági kamara jelezte azt is: a termelők számára gondot jelent az évtizedekig megbízható és bevált növényvédő szerek kivonása az európai piacról, amit szakmailag megalapozatlannak tartanak. Idén a hazai időjárás is túl meleg és napsütéses volt a 17 Celsius-fok körüli hőmérsékletet, és inkább az árnyékot kedvelő krizantémfajtáknak. Emellett az egyre ellenállóbb rovarok is sok gondot okoznak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








