A magyar állatorvosok helyzetéről, a vidéki szakemberek hiányáról és magáról az egyetemi képzésről beszélgettünk a szakemberekkel.
A kárpáti borzderes a szarvasmarhák "mostohagyermeke", melyet a termelés intenzívebbé válásával és a hasznosítási irányok szétválásával szinte teljesen magára hagytak. Egészen addig, míg egy kis hazai közösség zászlajára nem tűzte a jámbor kérődzők fajtamegőrzését. A sokoldalúan hasznosítható fajtáról, valamint a vidéki élet szépségeiről és kihívásairól beszélt a HelloVidéknek a hazai tenyésztők egyik tagja, a Boróka Farm társtulajdonosa, Agócs-Paluska Éva.
Éva és férje, Péter mindketten olyan családba születtek bele, ahol a föld és a természet szeretetét már az anyatejjel együtt szívták magukba. Szinte nem is volt kérdés, hogy mindketten az agrárpályát választják hivatásuknak, amelyen belül többféle végzettséget is szereztek. Péter már a megismerkedésüket megelőzően belekóstolt a gazdálkodásba, míg Éva az egyetemi évek után előbb külföldön, majd idehaza nyert betekintést a mezőgazdasági munkálatokba, hogy aztán nagy elszántsággal vethesse bele magát az immáron közösen végzett munkálatokba.
Fontosnak tartottuk, hogy tájhoz igazodó, természetközeli, többféle mezőgazdasági ágazatot is magában foglaló tevékenységi kört alakítsunk ki, mint amilyen egy „régi típusú”, hagyományos családi gazdaság. Vannak tanyáink, szántónk, legeltetéssel és kaszálással hasznosított Natura 2000 gyepterületeink, másfél hektár szőlőnk, 50 méhcsalád és néhány nagyobb haszonállat
- sorolta Agócs-Paluska Éva, mi mindent foglal magába a Boróka Farm névvel fémjelzett önellátó gazdaságuk.
Ha érdekelnek a részletek, és szeretnél mindent tudni a borzderesekben rejlő potenciálról, akkor olvasd el a HelloVidék teljes cikkét!
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Lengyelország és Ukrajna közös fegyvergyártásra készül
- Elkezdődött az egyeztetés a bősi vízlépcső vitájának ügyében
- Nincs nyugalom Bécsben: újabb fegyvertilalmi övezetet kellett bevezetni
- Még le sincs gyártva, mégis minden lőszert eladtunk már Várpalotáról
- Gulyás Gergely újra tanul járni a műtétje után, és Magyar Péterről is beszélt
- 11 százalékkal kevesebben születtek, mint egy éve ilyenkor, de nőtt a házasodási kedv