20 °C Budapest
Ennyi pénzt költenek a magyarok ruhára, cipőra egy hónapban: sokan csak így hajlandóak vásárolni

Ennyi pénzt költenek a magyarok ruhára, cipőra egy hónapban: sokan csak így hajlandóak vásárolni

2021. június 3. 19:03

A elmúlt egy év során számos szempontból megváltoztak a magyarok ruházati és divatcikk vásárlási szokásai, a gyors piaci változások a márkákat és a kiskereskedőket egyaránt érintették. A koronavírus járvánnyal járó üzletbezárások az online vásárlásra való igény megugrását idézte elő, valamint a fogyasztók új szegmensét is létrehozta.

Az új vásárlási minták a jövőben is megmaradnak

Az elmúlt egy évben a magyar fogyasztók több mint fele gyakrabban rendelt ruházati cikkeket az interneten, valamint sokan most először próbálták ki az online vásárlás lehetőségét - derült ki a Glami friss felméréséből. A megkérdezettek által adott válaszok szerint az ebben az időszakban kialakult új vásárlási minták várhatóan a jövőben is megmaradnak: a válaszadók 50%-a mondta, hogy a nyári időszakban továbbra is fog online vásárolni, elsősorban mert új üzleteket, márkákat fedezett fel, valamint lehetősége volt megismerni az online vásárlás összes további előnyét.

Az ár és az ingyenes szállítás továbbra is meghatározó tényezők

A legfontosabb szempontok, ami miatt a magyarok szeretnek online vásárolni, hogy sokszor kedvezőbb árakat találhatnak a webáruházakban, mint a hagyományos üzletekben (41%), fontos előny az ingyenes házhozszállítással járó kényelem is (34%), illetve a lehetőség, hogy leértékelve vásároljanak kedvenc márkáik közül (30%).  Ennek megfelelően a következő időszakban az online értékesítést ösztönző tényezők közé tartozik a fogyasztói igényeknek megfelelő jobb online ár-minőség arány, a jelentős leértékelések, az ingyenes szállítás, valamint az utánvéttel történő fizetés lehetősége.

Leggyakrabban a leértékelések bevárásával próbálunk spórolni

A kutatás arra is rákérdez, hogy a járványidőszak alatt mennyit költöttünk divatcikkekre. A válaszok szerint a megkérdezettek 83%-a próbált valamilyen formában spórolni a ruházati termékek vásárlása során, ezen belül 45% igyekezett valamivel kevesebbet, 38% pedig sokkal kevesebbet költeni ruházati termékekre. A válaszadók 61%-a azt a taktikát választotta, hogy kivárja, amíg a kiszemelt darabot leértékelik, 31% csak a megfizethetőbb márkák közül válogatott, és 29% döntött úgy, hogy ritkábban, kevesebb terméket vásárol. A minőségből a többség nem szívesen engedett, 68% ugyanabból a minőségi szegmensből vásárolt termékeket, 19% inkább jobb minőségű, tartósabb termékekbe próbált befektetni, és 13% döntött úgy, hogy rosszabb minőségű, olcsóbb termékeket vásárol.

A többség 35 000 Ft alatti összeget költ divatcikkekre egy hónapban

A költések tekintetében a megkérdezettek 39%-a havonta 15 000-35 000 Ft közötti összeget tervez divatcikkekre szánni a nyári időszakban, ennél magasabb összeget összesen 12%, kevesebb mint 15 000 Ft-ot pedig 30% tervez ruházkodásra fordítani. Mindazonáltal 16% azoknak a bizonytalanoknak az aránya, akik nem tudják előre megmondani, hogy pontosan milyen összeget szánnak divatcikkek vásárlására a nyári hónapok során.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Az online vásárlás kihívásaira a mesterséges intelligencia jelenti a megoldást

A felmérésből az is kiderül, hogy az online vásárlás során a legnagyobb kihívást a nadrágok és cipők, valamint az ingek, blúzok megfelelő méretének eltalálása okozta, amit tovább nehezített, hogy a korlátozások ideje alatt a válaszadók 35%-ának változott a mérete. Atonín Hoskovec, a www.glami.hu Mesterséges Intelligencia osztályvezetője szerint

ezeket az akadályokat a mesterséges intelligencia (MI) fejlődése fogja lebontani, mivel a technológia képes rá, hogy a korábbi megrendelések, vagy a visszaküldött áruk adatai alapján segítse a fogyasztókat a megfelelő stílus, márka, vagy méret kiválasztásában.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. július 25. vasárnap
Kristóf, Jakab
29. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. július 24. 14:24