Nemcsak a belvárosban szaladtak el az árak: a Városliget mellett is turistákra szabott összegekkel találkozni a karácsonyi vásárban.
Az idén áprilisban 2014 májusa óta a legmagasabb szintre nőttek a világpiaci élelmiszerárak, amelyek már a tizenegyedik egymást követő hónapban emelkedtek az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) számításai szerint.
Az áprilisi árindex 120,9 pont lett, 1,7 százalékkal (2,4 ponttal) magasabb a márciusinál, különösen a cukor drágult a FAO honlapjára csütörtökön felkerült adatok szerint. A FAO élelmiszerár-indexe kereskedelemmel súlyozott mutató, amely az öt legfontosabb élelmiszer-alapanyag - növényi olajok, szemestermények, húsfélék, tejtermékek és cukor - nemzetközi piaci árát veszi figyelembe.
- Áprilisban a legjelentősebben, 3,9 százalékkal a cukor drágult havi összevetésben, és ezzel a cukor ára már 60 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel ezelőtt. Áprilisban a cukor drágulásához hozzájárult, hogy a szükségesnél lassabban halad a betakarítás Brazíliában, és fagy károsította a cukorrépát Franciaországban, mindezek pedig felerősítették azokat a várakozásokat, hogy hiány lehet cukorból a globális piacon.
- Áprilisban 1,8 százalékkal nőtt a növényi olaj árindexe, részben azokra az aggodalmakra, hogy a nagy pálmaolaj-exportáló országok termelésnövekedése elmaradhat a várttól. A pálmaolaj már 11. hónapja drágult áprilisban.
- A hústermékek ára 1,7 százalékkal nőtt márciushoz képest, már a hetedik hónapban jegyeztek fel növekedést.
- A szemestermények árindexe havi összevetésben 1,2 százalékkal emelkedett áprilisban. Márciusban még 1,7 százalékkal csökkent, ami akkor héthavi folyamatos növekedésnek vetett véget. Áprilisban a szemestermények árindexe 26 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbinál. Áprilisban a kukorica árindexe 5,7 százalékkal nőtt, már 66,7 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit.
- A tejtermékek árindexe 1,2 százalékkal emelkedett áprilisban, amit elsősorban a vaj, a sajt és a tejpor drágulása okozott.
Az átfogó árindex tavalyi átlaga 97,9 pont, három éve a legmagasabb volt, 3,1 százalékkal meghaladta a 2019. évit, de több mint 25 százalékkal alacsonyabb volt a 2011. évi történelmi csúcsnál.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








