5 °C Budapest
Cropped shot of a young woman cleaning the kitchen counter with cleaning spray and cloth at home during the day

Fölösleges megvenni az általános tisztítószereket? Sok termék leszerepelt a teszten

2021. április 17. 14:16

Nem ajánlja az általános tisztítószerek használatát a Tudatos Vásárlók Egyesülete, mivel sok termékre nincs pontosan ráírva, mire való, és sok esetben nem hatékonyak például a zsíros szennyeződések ellen. A TVE most 23 terméket vizsgált meg. Kiderült, hogy teljesítettek az olcsóbb sajátmárkás, és a méregdrága, neves tisztítószerek.

Egyáltalán nem ajánlja az általános tisztítószerek használatát a Tudatos Vásárlók Egyesülete, amely most 23 ilyen terméket vizsgált meg, amelyeket rogériákban, szupermarketekben, webshopokban és MLM rendszerben lehet megvásárolni Magyarországon.

A egyesület azt tapasztalta, hogy a termékek csupán felénél tüntetett fel konkrét információt a gyártó a szerrel eltávolítható szennyeződés típusáról (zsír, vízkő, rozsda, szappanmaradék, stb.). A többi terméket egyszerűen általános tisztítószerként forgalmazták, pedig nagyon nem mindegy, hogy milyen szennyeződéshez milyen szert használunk.

Ha zsíroldásra legalább elméletben alkalmas terméket keresünk, lúgos kémhatású tisztítót válasszunk. Savasságról árulkodik, ha a termék ecetet tartalmaz vagy kifejezetten említik a vízkőoldó képességét. Ha pedig szappant látunk az összetevők között, akkor gyaníthatjuk, hogy lúgos kémhatású a szer - összegezte az eredményeket a TVE.

Zsíroldásra ezek hasztalanok!

100 százalékos hatékonyságot ért el a zsíroldási tesztben és konkrét információt is szolgáltat, vagyis említi a zsíreltávolítást a címkéjén három olcsó, sajátmárkás termék: a Denkmit, a domol és a Tesco általános tisztítószerei.

Ezeket követi a Green emotion, EU Ecolabel címkével is rendelkező termék, amely 98 százalékos hatékonyságú, de csak nagyon általános felhasználási információ olvasható a magyar nyelvű címkéjén. Még mindig nagyon jó, 80 százalékos hatékonyságot mértek a Mr Proper általános tisztítójánál.

A listán ezután két ökocímkés termék következik, közepes hatékonysággal és közepes árkategóriában: a Frosch levendulás tisztítószere és a Seventh Generation általános tisztító spray-je. Az előbbinél a címke is kielégítő, az utóbbinál nem igazán.

Az Aldi sajátmárkás tisztítószere, a Tandil is elfogadható eredményt ért el tisztítás tekintetében, emellett kedvező az ára és a címkén is olvashatjuk az alkalmazásra vonatkozó részletes információt. Enyhe zsíroldóképességgel rendelkeznek, viszont drágák az MLM rendszerekből beszerzett termékek, a Forever Aloe és az Amway univerzális tisztítószerei.

Összességében az egyesület nem ajánlja az általános felülettisztítók használatát, felesleges vegyszernek tartják, ami csak növeli a háztartásban keletkező hulladék mennyiségét.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Megszólalt a magyar befektetési guru: a profit ne a cél, hanem az eszköz legyen

A panelbeszélgetésen megvitatták, hogy mi számít a befektetőnek, mi a fejlődés alapja, illetve hogy mi az alapja a hazai vállalkozásoknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. november 27. vasárnap
Virgil
47. hét
November 27.
Advent (1.)
November 27.
Nemzetközi Aura nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
Private Investor Day 2022/2.
Vegyen részt INGYENESEN a PID2022 kóddal!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. november 27. 16:06