A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
Meg fogsz lepődni: ezeket kajákat rendeli a legtöbb magyar Woltról, Netpincérről és a Bolttól
Plusz lökést adott a koronavírus-járvány az ételrendelésnek, a házhoz szállításnak: a NetPincérnél átlagosan 4000 forint volt a költés 2020 végén, a Wolt-nál pedig ez 5000 forint körül alakul. 2019 TOP3 leggyakrabban rendelt étele a hasábburgonya, a gyros és a hawaii pizza volt, 2020-ban átrendeződött a mezőny és átvette a vezetést a sajtburger, a sültkrumpli a második helyre szorult.
A Portfolio körképe alapján az étel házhoz szállítással foglalkozó cégek törekednek a járvány miatt bevezetett szigorításokkal járó megnőtt rendelések lereagálására, bővítik szolgáltatásaikat, valamint munkaerőt is toboroznak. A NetPincér már a járványügyi helyzet előtt is folyamatos növekedést tapasztalt a megrendelések számában, amely az elmúlt egy évben tovább erősödött, a megrendelői bázisuk is folyamatosan emelkedik, így a tavaly ilyenkor számolt 1 millió körülihez képest mára elérték a csaknem 1,5 milliót.
A cég szerint nehéz megállapítani, hogy az elmúlt egy évben mennyiben járult hozzá a járványügyi helyzet a fokozott növekedéshez, az azonban kétségtelen hogy plusz lökést adott a piacnak.
A Wolt regisztrált felhasználóinak száma 750 ezerre tehető. A kínálatukban közel 3000 étterem érhető el, és dinamikusan bővül azon boltok száma is, ahonnan fél óra alatt kiszállítják a megrendelt kisebb vagy nagyobb bevásárlásokat is. Országosan közel 200 üzlettel állnak már kapcsolatban.
Még új a magyar piacon a Bolt Food szolgáltatása, azonban a felhasználók száma napról napra nő: jelenleg sok tízezer regisztrált felhasználójuk van, akinek mintegy fele a taxi szolgáltatásukon keresztül ismeri őket. Jelenleg mintegy 600 aktív éttermi partnerrel rendelkeznek, ez is folyamatosan bővül.
Ezek a legnépszerűbb karanténfogások
A NetPincérnél míg 2019 TOP3 leggyakrabban rendelt étele a hasábburgonya, a gyros és a hawaii pizza volt, 2020-ban átrendeződött a mezőny és átvette a vezetést a sajtburger, a sültkrumpli a második helyre szorult. A sajtburger népszerűségének hátterében az valószínűsíthető, hogy a McDonald's elindította a házhoz szállítását. A szolgáltatást Budapesten először 2019-ben kezdték el tesztelni, és mára már több városban a NetPincéren és a Wolt-on keresztül is lehet rendelni a McDonald's-ból és a Burger King-ből.
A Wolt-nál is a meleg ételeken belül a pizza és a hamburger a legnépszerűbb, az élelmiszerüzletekből pedig nagyon magas arányban rendelnek alkoholt, de azért az egészség oltárán is áldoznak: a zöldség-gyümölcs is jelentős részét teszi ki az élelmiszerüzletek rendeléseinek. Az egyéb, nem ételt és élelmiszert árusító üzletek közül pedig a szexshop örvend kiemelt népszerűségnek.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Bolt Food-nál is töretlen a street food, burger, pizza népszerűsége, de növekvő mértékben az egészségesebb, friss fogásokat is keresik a megrendelők: így pl. sushit, különböző poke bowl-okat vagy gluténmentes ételeket.
A NetPincérnél sem csak éttermekből, kávézókból vagy cukrászdákból lehet rendelni, de akár a bevásárlást is intézhetjük a felületen megtalálható több, mint 200 üzlet kínálatának köszönhetően. Tavaly decemberben indult a NetPincér market, amelyen a legerősebb volument a sör, a chips, tortilla és a mártogatós, a csokoládé és desszert, az alkoholmentes italok, valamint a kekszek és ostyák képviselik, míg a legnagyobb értéket tekintve a sör, a fehérbor, a chips, tortilla és dip, a zöldség- és gyümölcslevek, valamint a whisky népszerűsége viszi.
Rengeteg futárt vettek fel
A tavalyi évben összesen több, mint 2500 fővel növekedett a NetPincér futárpartnereinek száma. Közülük sokaknak mentőövként szolgált akkor az étel házhoz szállítás és sokan még ma is futárként dolgoznak. A NetPincér GO szerződött futárpartnerek száma jelenleg csaknem 4000 fő és nemcsak Budapesten, de vidéken is folyamatosan várják az új jelentkezéseket.
A járvány miatt gyorsan kellett alkalmazkodni a piaci igényekhez, ezt bizonyította be a Bolt Food. A magyar piacon kívül akkor számos környező országban egyszerre indult tavaly áprilisban a Bolt Food szolgáltatás, amely azóta több mint 20 városban van jelen. Jelentős forgalomnövekedést észleltek az elmúlt hónapokban, ehhez igyekeznek igazítani a futár-kapacitást is, amelyet az elmúlt időszakban mintegy 20 százalékkal bővült.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








