Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) tagvállalkozásai azzal számolnak, hogy a karácsonyi ünnepek előtt jelentősen megnövekszik a családok költekezése a kereskedelmi egységekben. A jelenlegi járványhelyzetben - összhangban a kormány, a közös védekezést szolgáló szigorú intézkedésével - a karácsonyi bevásárláskor is fokozottan ügyelni kell a járvány elleni védekezésre - hávták fel a figyelmet közleményükben, és biztosították a vásárlókat és munkatársakat: minden tőlük telhetőt megtesznek a biztonságuk érdekében.
A járvány elleni védekezést szolgáló előírások betartása érdekében ugyanakkor továbbra is a vásárlók együttműködését kéri az OKSZ. Így kötelező a maszk helyes viselete, az üzleteknek pedig legkésőbb 19 órakor be kell zárniuk (december 24-én 14 óráig lehetnek nyitva).
- írja az OKSZ közleménye, és felhívták a figyelmet: a kijelölt idősávokban csak a 65 évnél idősebbek vásárolhatnak. Kérik őket, hogy saját biztonságuk érdekében éljenek ezzel a lehetőséggel. Az OKSZ tagvállalkozásai továbbra is fokozott figyelmet fordítanak a járvány elleni védekezésre, amire a pandémia kezdete óta több 10 milliárd forintot fordítottak az érintett kereskedelmi láncok - írják.
A járvány elleni védekezés jegyében az áruházakban - a tömeges jelenlét, a tolongás elkerülése érdekében - több szakeladó, pénztáros és árufeltöltő dolgozik, megerősítették a vevőszolgálatokat is. A fentieken túl az áruházak, a vásárlók biztonsága érdekében többféle, egymástól eltérő eszközt alkalmaznak, így például:
- korlátozhatják az egyidejűleg használható bevásárlókocsik, bevásárlókosarak számát, e nélkül pedig nem engednek be vásárlót,
- folyamatosan felhívják rá a figyelmet és padlómatricákkal is segítik a távolságtartást, erre az eladótérben is kérhetik a vásárlókat, akár személyes megszólítással is,
- a pénztárak mellett a csemegepultoknál, hentespultoknál is távolságtartást kérnek és azt a padlón elhelyezett jelölésekkel segítik.
Az OKSZ együttműködésre törekszik a társ szakmai szervezetekkel is, hiszen a vásárlók kiszolgálása, az ünnepi időszak biztonsága - más szakmai kérdésekkel együtt - mindig is közös ügye a kereskedelmi képviseleteknek.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








