20 °C Budapest

Nyerésre áll az online vásárlás: hiába enyhítenek, a magyarok tovább rendelnek

2020. május 14. 14:45

Magyarországon a COVID-19 világjárvány márciusi megjelenése óta ötszörösére nőtt az e-kiskereskedelem növekedési üteme. A pandémia nagy nyertesei a webáruházak, hiszen a megváltozott helyzet hatására a fogyasztók szinte azonnal a világhálóról kezdték menedzselni bevásárlásaikat. A COVID-19 koronavírus-járvány utáni új időszakot vizsgálva három lehetséges forgatókönyvvel számolnak a kutatók. Mutatjuk, mit hozhat a jövő a bevásárlás tekintetében.

"A világjárvány életünk szerkezetére gyakorolt döbbenetes hatásához még csak hasonlót sem éltünk meg, a változások szédítő sebességgel zajlanak. A világ az újrakalibrálás állapotában van, a fogyasztói szokások villámgyorsan formálódnak, ezek megértése pedig minden vállalatnak elemi érdeke: ennek megfelelően kell alkalmazkodni és priorizálni hosszú és rövid távú terveiket" - mondta Scott McKenzie, a Nielsen Global Intelligence vezetője.

Bármelyik szcenárió is valósul meg, alapvetően határozza majd meg, hol és mily módon vásárolnak majd be a fogyasztók, legyen szó akár élelmiszerről és háztartási vegyi áruról. Preferenciáik egyértelműen a kevesebb érintkezést igénylő vásárlás és az online felé fordultak, költési hajlandóságukat pedig erőteljesen befolyásolja majd személyes anyagi helyzetük is a világjárvány utáni időszakban. Az online vásárlás térnyeréséhez a COVID-19 világjárvány kitörése és a kijárási korlátozások globálisan hozzájárultak.

Magyarországon csak márciusban 76%-kal lőtt ki az online kiskereskedelem forgalma, és a kategóriatrendekből kirajzolódnak a hazai lakosság kijárási korlátozások közötti mindennapjai. Az üdítőitalok online értékbeli forgalma 80%-kal, az előrecsomagolt élelmiszereké 67%-kal, míg a háztartási tisztítók forgalma 63%-kal emelkedett.

A feldolgozott hús online forgalma megkétszereződött (+111%), a száraztészta pedig háromszoros növekedést produkált (+203%), ami jól mutatja, hogy többet főzünk otthon és felhalmoztuk a készleteket. Az általános tisztítókból 274%-kal több fogyott a webshopokban, ami a megváltozott higiénés igényekre adott fogyasztói válasz.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A gyártók és kereskedők feladata most az, hogy sürgősen felülvizsgálják termékportfóliójukat és -kínálatukat, valamint az árazási dinamikát, fontolóra véve a fogyasztók megváltozott költési hajlandóságát. A skála egyik végén a munkanélküliséggel küzdő, korlátozott anyagi lehetőségű fogyasztók állnak, míg a másik végletet a költési szempontból védettebb fogyasztók jelentik. Ebből az is következik, hogy a fogyasztói kosarak rohamos tempóban alakulnak majd, a járványügyi szcenáriók megvalósulásától függően

- tette hozzá McKenzie.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 16. hétfő
Jusztin
25. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. június 16. 18:29