A száraztészta 70,8 százalékkal drágult meg a tavalyi évhez képest – a drágulás egy hónap alatt elérheti akár a 10 százalékot is.
Olyan mértékben szenvedtek minőségromlást az ősszel étkezési almaként a hűtőházakba tárolt gyümölcsök, hogy - kármentés gyanánt - Magyarországon is újraindultak a léüzemek, de az árak az őszihez hasonlóan a mélyben vannak - írta a Világgazdaság.
A lap szerdai számában Apáti Ferenc, a FruitVeB Magyar Zöldség- Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács alelnöke elmondta, az európaihoz hasonló a helyzet a magyar piacon is: a szokásosnál több alma van még a hűtőtárolókban, és "ebből adataik szerint néhány tízezer tonnának nem látszik a piaca".
A lap szerint néhány napja Rácz Imre, az agrárkamara Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei elnöke százezer tonna eladatlan almáról beszélt. Apáti Ferenc szerint az alma iránt közepes a kereslet, ráadásul a tételek mintegy háromnegyede csak akciókban, relatíve alacsony árakon értékesíthető az áruházláncoknak. Azok a termelők pedig, akik nem rendelkeznek áruházlánci beszállítási lehetőséggel, a közvetítő kereskedelemnek próbálják eladni az almát, de csak meglehetősen alacsony, kilogrammonként nettó 40-60 forintos áron tudják értékesíteni.
Az alelnök hozzátette, az almasűrítményt gyártó léüzemek árai szintén nagyon alacsonyak, az őszihez hasonlóan, kilónként 16-18 forintos, nyomott áron vásárolják fel a gyümölcsöt. Ezeken a tételeken azonban óriási a veszteség, mert a termelés költségeit az öt-hat hónapja tartó tárolás tetemes költségei is terhelik - mondta. A lap idézi a World Apple & Pear Association adatait, amelyek szerint február elején még több mint 1,2 millió tonna étkezési alma volt a lengyel hűtőtárolókban, miközben tavaly ugyanekkor 660 ezer tonnás készlet volt raktáron. A teljes európai raktárkészlet 3,82 millió tonna volt február elején, míg egy évvel korábban csak mintegy 2,4 millió tonna étkezési alma volt a hűtőkamrákban.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Visszatér a korábbi slágertermék: újra elérhető tőke- és hozamvédett befektetési alap a piacon
Fenntartható élelmiszergazdaság és energetika felpörgése akár 20 százalék hozamot is adhat 5 év alatt az OTP-nél.
-
Újra eljött a bankbetétek ideje?
Már 10 százalék feletti lekötött betét is van a piacon – a MagNet értékelte a helyzetet.
-
5+1 hasznos tanács a pénzügyileg tudatos vállalkozáshoz (x)
Elvárás, hogy a vállalkozó értsen a stratégiához, joghoz, személyügyhöz, értékesítéshez és a pénzteremtéshez. Utóbbihoz már létezik e-learning segítség is.
- Máris megvan C. Ronaldo első veresége hivatalos szaúdi meccsen
- Tovább terjeszkedik Magyarországon az IKEA
- "Putyinista" drukkerek miatt került bajba Ausztráliában Novak Djokovic apja
- Tízezren lépték át az ukrán határt csütörtökön a háború elől menekülve
- Magasabb fokozatra kapcsolt a kárpátaljai magyarok bevonszolása a háborúba
- KSH: növekedésnek indult a munkanélküliség
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


