Az ALDI és a Cafe Frei tovább bővítette együttműködését és exkluzív termékfejlesztésbe fogott, amelynek részleteit és első eredményeit mutatták be a mai napon.
A Magyar Postához több száz kérelem érkezett új étel- és italautomaták telepítésére, az ágazati szövetség szerint mégis eltűnhet a berendezések 10-15 százaléka a 25 milliárd forintos piacról. Sőt a többletterhetk miatt áremelkedés is jöhet, ami a meleg italok - kávék, teák esetében 20-50 forintnyi, az üdítők, szendvicsek esetében pedig 50-100 forintnyi drágulást is jelenthet - írta a Világgazdaság.
A lap keddi száma szerint a posta több mint ezer üzemeltetővel kötött felügyeleti szolgáltatói szerződést, csaknem 25 ezer automata felügyeleti egységet (AFE) telepített országszerte, ezzel megegyező a megszemélyesített készülékek száma is. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) minden olyan automata forgalmára rálát, amelyben AFE van, és azt megszemélyesítették. Becslések szerint az automaták korábbi 30-35 milliárd forintos piaca mára 25 milliárdosra zsugorodott, az ágazat 700-800 szereplőjének 95 százaléka mikrovállalkozás.
Lőrincz László, a Magyar Ital és Áruautomata Szövetség (MIÁSZ) elnöke a lapnak elmondta: mintegy 22 ezer automata rendelkezik AFE-eszközzel, ebből 20 ezer működik folyamatosan. Elmondta, a szövetség kezdetektől támogatta az automatás értékesítés kifehérítését célzó kormányzati intézkedéseket. Az ezzel összefüggő pluszköltségek miatt az automaták száma azonban csökken, és várhatóan további 10-15 százalékuk tűnik el, főként gyárakból, irodákból és közintézményekből.
Lőrincz László kifejtette: a felügyeleti szolgáltatás díja berendezésenként havi 5000 forint, és a cégeket automatánként 20 ezer forintos éves felülvizsgálati díj is terheli. Mivel az automaták havi átlagos nettó árbevétele a NAV szerint 100 ezer forint, az új szabályozás 7-10 százalékos extra költséget jelent. A MIÁSZ a felügyeleti díj mérséklését javasolja, továbbá az éves felülvizsgálat gyakorlatának és díjának átgondolását, az adminisztráció egyszerűsítését. A lap szerint a többletterhek miatt elkerülhetetlen az áremelés: a meleg italok - kávék, teák - 20-50 forinttal, az üdítők, szendvicsek 50-100 forinttal is többe kerülhetnek.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Bemutatták a speciális, hadseregeknek szánt robotkutyát
- Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése
- Megtámadták a Párbeszéd három aláírásgyűjtő standját, feljelentést tettek
- Közel 40 méterrel szárnyalta túl a síugrás világcsúcsát az olimpiai bajnok
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon