2 °C Budapest

Sok magyar dőlt be a megtévesztő szoláriumnak: vizsgálódik a hatóság

2019. február 25. 16:00

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a KiwiSun szolárium franchise hálózatot üzemeltető FOX CONSULTING Kft.-vel szemben, mert úgy véli, hogy a vállalkozás "zöld bioszoláriumot" népszerűsítő kereskedelmi kommunikációival megsérthette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát - közölte a hatóság.

A KiwiSun szoláriumok népszerűsítésének üzenetei azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy a szolgáltatással az emberi szervezetre nem káros vagy kevésbé káros módon barnulhatnak. A vállalkozás ezzel egyben azt a látszatot is kelthette, hogy szoláriumainak használata egészséges, így e szolgáltatás megkülönböztetett, egyedi jellegű a magyar piacon.

Az emberi szervezetre gyakorolt, a fénnyel, napsütéssel, nyárral összekapcsolható pozitív hatások és élmények ígérete erőteljesen befolyásolja a fogyasztói döntéseket, különösen a téli hónapokban. A GVH valószínűsíti, hogy a KiwiSun szoláriumok reklámjaiban megalapozatlanul, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon használtak olyan állításokat, mint például:

  • a "zöld bio", "bio", "a természet erejével",
  • a "speciális fény", a "világon egyedülálló technológia" és az "egész Európában piacvezető újdonság", valamint
  • a "fokozza az endorfin termelődését", "segíti a kalcium beépülését", "jobban mozognak az ízületek", "immunrendszer erősítő".

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem