Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
75,5 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az IKEA Lakberendezési Kft. 2018-as pénzügyi évét, ami az előző évhez képest 23,3 százalékos növekedést jelent. A budapesti, budaörsi és soroksári IKEA áruházakban 6,6 millió látogató fordult meg, közülük 3,7 millió vásárlót köszönthetett a lakberendezési vállalat.
Ötödik éve kétszámjegyű növekedést tudhat maga mögött az IKEA, Magyarország így világviszonylatban is a lakberendezési vállalat egyik legdinamikusabban fejlődő piacai közé tartozik. Az elmúlt 5 pénzügyi évben árbevételét összesen 82 százalékkal növelte a Magyarországon piacvezető lakberendezési lánc. Az IKEA vásárlói körülbelül két havonta látogatnak el az áruházakba, a magyar otthonok háromnegyedében megtalálható valamilyen IKEA termék - írja közleményében a vállalat.
- mondta Mounia El Hilali, a Magyarország - Csehország - Szlovákia régióért felelős kereskedelmi vezetője.
A legnagyobb kedvencek
A látogatók száma egy év alatt 1,1 millió fővel 6,6 millióra, a vásárlók száma 600 ezer fővel 3,7 millióra emelkedett. 33,8 millió terméket vásároltak a lakberendezési vállalattól, az átlagos vásárlás értéke 19 045 forint volt. A kiemelkedő eredményhez az egy év alatt eladott 37 666 kanapé és 54 480 ágy mellett a 17 470 konyhabútor járult hozzá leginkább (13 500 eladott konyhabútor az előző pénzügyi évben).
Az online értékesítés 2,5 milliárd forintos árbevételt eredményezett, 460 200 termék vásároltak, egy online vásárlás átlagos értéke 124 870 forint volt. A vásárlók fele élt a házhozszállítás lehetőségével, míg a rendelések másik felét az áruházakban vették át. A leggyakrabban többek között Székesfehérvárról, Budapestről, Dunakesziről, Sopronból, Kecskemétről rendeltek online.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az IKEA FAMILY klub is növekedett, amely 915 000 klubtagot számlál (több mint 816 000 klubtag az előző pénzügyi évben), egy lakberendezési klubtag átlagos vásárlása 22 200 forint volt. Az áruházak Éttermeiben, Bisztróiban, Kávézóiban, a Svéd Finomságok boltjában és a fánkboltban 3,6 millió vásárló választott az IKEA ételkínálatából, akik átlagosan 1254 forintot költöttek. 4,5 milliárd forint volt ezen egységek árbevétele, ami majd 40 százalékos növekedést jelent az előző pénzügyi évhez képest. A lakberendezési vállalat legnagyobb, 1,1 milliárd forint összegű beruházása is ehhez az egységhez kapcsolódik, ekkora befektetésből újult meg az Örs vezér téri áruház étterme.
Az ételek közül a magyar vásárlók a hot-dogra tették voksukat, amiből itthon 2,3 millió darab fogyott, míg Csehország 4 áruházában 1,3 millió, Szlovákiában fél millió. A húsgolyó Csehországban volt népszerűbb, ott 1,5 millió adagot értékesítettek az éttermekben, míg Magyarországon 855 710 adag, Szlovákiában 374 309 adag húsgolyó fogyott.
A 2018 augusztusában bevezetett vegetáriánus hot-dogból a 2018-as pénzügyi év végéig közel 18 000 darabot adott el. Ez a teljes hot dog eladáshoz 8 százalékkal járult hozzá. Az IKEA nagyon büszke arra, hogy 2018-ban a Randstad "Legvonzóbb munkáltató a kereskedelmi szektorban" különdíjat a lakberendezési vállalatnak ítélte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








