23 °C Budapest

Azért ez durva: csak 5 EU-s országban költenek többet piára, mint Magyarországon

2019. január 2. 14:43

A magyar háztartások átlagosan majdnem kétszer annyit fordítanak összes kiadásukból alkohol tartalmú italokra, mint az EU-s átlag. Ezzel a régióban abszolút elsők vagyunk, míg EU-s szinten a 6. helyen állunk. Ez azt is jelenti, hogy alkoholra nálunk többet csak a Balti országok lakói, a lengyelek és a csehek költenek piára.

2017-ben az Európai Unióban lévő háztartások az összes fogyasztási kiadásuk 1,6 százalékát fordították alkohol tartalmú italokra - derült ki az Eurostat friss jelentéséből. Ez összesen 130 milliárd eurós kiadás, ami az EU teljes GDP-nek a 0,9 százalékát teszi ki. Mindez azt is jelenti, hogy ha egy átlagos EU-s állampolgárra vetítjük a számokat, akkor egy főre 300 eurónyi (mai árfolyamon több mint 96 ezer forint) pia jutott egy évben. És ebben ráadásul nincs is benne az éttermekben, szállodákban vásárolt alkohol mennyisége.

A grafikonon jól látszik, hogy az EU-t magasan a balti államok vezetik, ha alkoholra költésről van szó. Az első helyezett Észtországban például egy átlagos háztartás összes kiadásának 5,2 százaléka megy alkoholos italokra, míg Lettországban 4.9, Litvániában pedig 4 százalék ez az arány. Magyarország az összesített lista 6. helyén áll, ami azt jelenti, hogy egy átlagos magyar háztartás kiadásainak 3 százalékát az alkohol teszi ki. 

Ez az EU-s átlag majd kétszerese.

Az adatokból az is kiolvasható, hogy közvetlen szomszédjaink közül sehol nem szánnak annyit alkoholra, mint Magyarországon. Romániában például egy átlagos háztartás kiadásainak 2,7, Szlovákiában pedig 2,5 százalékát szánja alkoholra. Ausztriában azonban ez az arány már csak 1,4 százalék. 

NEKED AJÁNLJUK
Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

Üzleti ötletek tesztelése: ezt kell tenned, hogy befutó legyen a kampányod a közösségi piactéren

Magyarországon az üzleti ötletek mintegy 6 százaléka jut el abba a fázisba, hogy jutalomalapú közösségi finanszírozási kampány indulhat rájuk.

Meglepő dolgokat rejt egy kamasz naplója 2024-ben: less bele, a te gyereked is érintett!

Megvalósul Jocó bácsi nagy álma, színpadra állítják regényét. A Kamaszharc, bár fikció, a tanárként nap, mint nap megtapasztalt élethelyzeteket dolgozza fel.

NAPTÁR
Tovább
2024. június 20. csütörtök
Rafael
25. hét
Június 20.
A tapas világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Árfolyamok!
A legfontosabb magyar és nemzetközi részvény és devizaárfolyamok ÉLŐBEN!
Most nem