Bolti és éttermi halászleveket kóstolt vakteszten a TikTokon ismert magyar szakács, brgs_thamek, hogy kiderüljön, melyik éri meg igazán az árát.
Augusztusban a mezőgazdasági termelői árak 6,0 százalékkal - november óta a legnagyobb mértékben - nőttek az egy évvel korábbiakhoz képest. A növényi termékek ára 11,2 százalékkal emelkedett, az élő állatok és állati termékek ára viszont 2,1 százalékkal csökkent.
A KSH adatai szerint a gabonafélék ára 13,9 százalékkal emelkedett. A búza felvásárlási ára 14,9 százalékkal volt magasabb a tavaly augusztusinál a kukoricáé 12,7 százalékkal emelkedett. A gyümölcsök ára 0,8 százalékkal mérséklődött. Ebből az alma és a szilva ára 20,1, illetve 33,6 százalékkal visszaesett, az őszibaracké ugyanakkor 51,1 százalékkal nőtt.
A burgonya éves drágulása az előző havi 45,0 százalékosról 40,9 százalékosra fékeződött.A zöldségfélék ára 21,5 százalékkal lett magasabb a júliusban még 11,6 százalékos emelkedés után. A paradicsom ára 22,5 százalékkal lett magasabb, annak ellenére, hogy 36 százalékkal többet vásároltak fel belőle, mint tavaly augusztusban. Az uborka 35,4 százalékkal drágult. A fejes káposzta 51,4, a saláta 37,7 százalékkal került többe, a sárgarépa ára viszont 116,0 százalékkal megugrott, miután júliusban is 66,8 százalékkal volt drágább az egy évvel korábbinál. A borsó és a zöldbab ára az átlagnál kevésbé, 4,4, illetve 19,0 százalékkal emelkedett.
Az élő állatok ára - a vágósertés árának 9,7 százalékos visszaesése következtében - 3,6 százalékkal csökkent. A vágómarha és a baromfi felvásárlási ára alig 0,3 százalékkal volt magasabb a tavaly augusztusinál, a vágójuh 7,0 százalékkal drágult.A tej felvásárlási ára 1,1 százalékkal alacsonyabb volt az egy évvel korábbinál, a tojás ára 1,9 százalékkal emelkedett, az egyéb állati termékek felvásárlási ára viszont 17,9 százalékkal nőtt.Az idei év első nyolc hónapjában a mezőgazdasági termelői árak 1,7 százalékkal nőttek, a növényi termékek ára 3,9 százalékkal emelkedett, az élő állatok és állati termékeké 1,9 százalékkal csökkent.Január-augusztusban a zöldségfélék ára 7,9 százalékkal magasabb, a gyümölcsöké 8,7 százalékkal alacsonyabb volt. A vágósertés ára 12 százalékkal visszaesett. A tej 2, a tojás 10 százalékkal drágult.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








