3 °C Budapest

Tömegcuccokra veri el a pénzét a magyar: ezek a részletek

2018. augusztus 22. 15:30

Új termék vásárlásakor a magyar fogyasztók egyötöde lehetőleg az egész család számára használható termékeket vásárol, míg a többfunkciós termékekre egytizedük kíváncsi. A kényelmi szempont, bár arányában nőtt, még mindig csupán 100-ból 7 magyar számára volt a fő indok a legutóbbi vásárláskor, míg az egyéni, személyre szabott termékek pedig csupán a vásárlók 5 százalékához találnak utat, derül ki egy friss kutatásból.

A fogyasztók világszerte, így hazánkban is egyre nyomatékosabban követelik a praktikus és kényelmi megoldásokat: A hazai fogyasztók közel harmada, az európai átlag egynegyede keres, de egyelőre nem talál az életüket könnyebbé tevő termékeket. Azonos mértékben (24-24 százalék) nyilatkoztak úgy, hogy kevés az egyszerűen használható árucikk, lehetne több, a kisebb háztartások igényeihez igazított termék (európai átlag 16 százalék, magyar átlag 17 százalék), és a kontinens egytizede, hazánkkal egyetemben, különleges igényeket kielégítő termékeket szeretne látni a boltok polcain - írja közleményében a Nielsen.

A technológia és az internet hétköznapokba való beágyazottsága kimagasló szerephez jut a vásárlási döntések során. Hazánkban 2020-ra a háztartások háromnegyede csatlakozik majd a világhálóra, és az egy főre jutó mobiltelefonok száma 1,19-ról 1,21-re emelkedik. Ez további kapukat nyit meg az online vásárlás előtt. A Nielsen 2018-as felmérése rámutat arra, hogy a magyarok leginkább divatárut, különféle utazásokat, számítástechnikai eszközöket és könyvet vásárolnak online, ugyanakkor erőteljesen jön fel a étel-házhozszállítás - ez utóbbit 100-ból harminc magyar fogyasztó kipróbálta már.

A praktikum iránti egyre növekvő kereslet olyan, a hétköznapokat megkönnyítő termékek és szolgáltatások garmadája előtt nyitotta meg a kaput, mint például a kész- vagy on-the-go ételek, irodai vagy otthoni kiszállítási lehetőségek és az "on demand" szolgáltatások. Globálisan a válaszadók harmada (33 százalék), itthon egynegyede jár étterembe vagy rendel ételt (Magyarországon 15 százalékuk legalább hetente egy alkalommal). A gyorséttermek elvihető vagy helyben fogyasztható kínálatai, a street food térhódítása is mind szembeöltőbb: a Nielsen felmérése szerint a magyar válaszadók több mint fele járt gyorsétteremben az elmúlt hat hónapban. 

A magyar fogyasztók nyitottak az innovatív termékekre, közel egyharmaduk kifejezetten keresi az életét megkönnyítő termékeket

- mondta Kurucz Péter, a Nielsen kereskedői kapcsolatok igazgatója. 

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Emellett az európai átlagnál nagyobb mértékben hat ránk a közösségi média ereje: míg az európaiak egyötöde, addig a magyarok egyharmada szentel figyelmet a közösségi médiában megjelenő, termékekkel kapcsolatos tartalmaknak

- tette hozzá.

Jóllehet, régiónként eltérő a praktikum iránti igény szintje, a Nielsen hat főbb tényezőt azonosított be, amelyek világszerte jelen vannak, amikor az életünket megkönnyítő termékek iránti keresletről beszélünk. Ezek pedig a következők: urbanizáció, zsugorodó háztartásméret, zsúfolt városi közlekedés, változó nemi szerepek, generációs igények és a technológia hétköznapokba való beágyazottsága.

NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 24. szerda
Ádám, Éva
52. hét
December 24.
Szenteste
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. december 24. 07:45