Az orosz Mere hálózat Basket Plus néven nyitotta meg első magyarországi üzletét, amely a nyitás után több mint egy héttel is tömegeket vonz az alacsony...
Gyorsan nő a bolti mobilfizetések száma Magyarországon egy friss kutatás szerint. Az egy évvel korábbi adatokhoz képest idén május végéig a magyar kártyabirtokosok jóval több alkalommal használtak mobiltelefont egyérintéses fizetésre - az új belépőknek köszönhetően a növekedés 2018 elején huszonhatszoros volt.
Gyorsan nő a bolti mobilfizetések száma Magyarországon a Mastercard legfrissebb adatai szerint. Az egy évvel korábbi adatokhoz képest idén május végéig a magyar kártyabirtokosok jóval több alkalommal használtak mobiltelefont egyérintéses fizetésre - az új belépőknek köszönhetően a növekedés 2018 elején huszonhatszoros volt.
"Jól indult az év a mobilfizetés szempontjából, és jók a kilátásaink az év további részére nézve is, hiszen még a nyári fesztiválszezon előtt vagyunk. Az egyetemisták körében végzett kutatásunk szerint a felsőoktatásban tanulók több mint 20 százaléka már használ mobiltárcát, mégpedig elsősorban a nyári fesztiválokon. Így arra számítunk, hogy idén jelentősen nő a mobilfizetés népszerűsége, és egyre magabiztosabban fizetünk majd mobillal az üzletek pénztárainál" - mondta el Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Magyarországon jelenleg öt kereskedelmi bank: a Budapest Bank, a Gránit Bank, a K&H Bank, az MKB Bank és az OTP Bank a mobiltárcái teszik lehetővé az ügyfeleknek, hogy kártya helyett mobiljukat érintsék a terminálhoz.
Előtérben a biztonság
A kártyatársaság a magas szintű biztonság elérése érdekében vezette be az MDES (Mastercard Digital Enablement Service) technológiát a digitális fizetéseknél, amely biztosítja, hogy a kereskedő terminálja és a Mastercard között a kártyaadatok egy védett információs felhőben "utazzanak", méghozzá tokenizált, azaz kódolt formában.
Miközben a digitális fizetés Magyarországon is egyre népszerűbb és változatlanul biztonságos, a kártyabirtokosok fokozott védelme érdekében lépteti életbe az Európai Unió azt az új szabályozást, amely előírja, hogy digitális fizetéseket csak úgynevezett erős ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication) után hagyhatja jóvá a szolgáltató. Mindez azt jelenti, hogy a három rendelkezésre álló azonosítás típusból: az ismereten alapuló (pl.: jelszó), a birtokláson alapuló (pl.: token kártya) és a biometrikus azonosításból (pl.: ujjlenyomat) legalább kettőt használni kell a fizetés jóváhagyásánál.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
"Ebben a helyzetben a legnagyobb kihívás a számunkra, hogy a fokozott biztonság és többszörös azonosítás ne jelentse a fizetési élmény romlását, ne legyen hosszadalmas és főképp ne vezessen a vásárlás megszakításához. Amellett, hogy biztonságos és gyors, a biometrikus azonosítás, nem igényel további információt vagy speciális eszközt. Ezért a Mastercard a biometrikus azonosítás használatát szorgalmazza" - tette hozzá Eölyüs Endre.
A magyarok nyitottak a biometrikus fizetésre - ezt alátámasztják a fizetéstechnológiai cég korábbi adatai is, mely szerint a magyar válaszadók több mint fele jobban bízik a biometrikus, mint a hagyományos hitelesítési módokban.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








