Idén az ingatlanpiacot a főváros és a vidék közötti különbségek növekedése, valamint az Otthon Start Program hatására erősen átalakuló vevői és eladói motivációk jellemezték.
Egyes ingatlantípusoknál az alku helyett már licitálnak a lakásvásárlók. Elsősorban a különleges adottságokkal és népszerű lokációval rendelkező ingatlanokra licitálnak a vevők, amelyeknél akár néhány százalékkal is emelkedhet a végső ár. Nagy többségében természetesen még mindig a vásárlók vannak alkupozícióban, ők az országos átlag alapján 3-4 százalékot tudnak alkudni a meghirdetett eladási árból.
A nagyon jó elhelyezkedésű és különleges adottságokkal rendelkező ingatlanok esetében már egyre gyakoribb jelenség, hogy az ingatlan árából egyáltalán nem enged az eladó, sőt több vevő aktív érdeklődése esetén az ingatlanközvetítő segítségével licit formájában áron felül értékesíti azt - írja közleményében a Duna House. Befektetők például kifejezetten keresik a XIII. kerület dunai panorámás lakásokat, vagy a ritkábban elérhető Váci utcai lakásokat, amelyekre az irányáron felül is hajlandók költeni. A lakhatási céllal vásárlók esetében pedig a jól árazott a piacon már olcsóbbnak számító ingatlanok esetében alakulhat ki árverseny. Az eladói oldalt vizsgálva előnyt jelenthet, ha a nagyobb közvetítő hálózatokon keresztül több ezer vevőhöz juttatjuk el egyszerre eladni kívánt ingatlanunkat, hiszen így könnyebben alakulhat ki versenyhelyzet.
"2018 első negyedévében több száz lakást értékesítettünk a hirdetési árnál magasabb összegért, ez az adás-vételi tranzakciók 4,2 százalékát jelenti a használt ingatlanoknál, ami a tavalyi adatokhoz képest növekvő tendenciát mutat." - nyilatkozta Benedikt Károly a Duna House elemzési vezetője. "Az eladók esetében az ingatlan irányárának meghatározása és a vevői ajánlatok kezelése sok esetben okoz gondot, amelyek következtében súlyos anyagi veszteség is érheti az eladót. A szakmai segítség a licit és az alku folyamatában is többszázezer forintot jelenthet a folyamat végén."
Az alku tekintetében ingatlantípusonként és területenként eltérő eredményeket mutatnak a válallat piaci adatai. 5 százaléknál nagyobb mértékű alkuval egyre ritkábban találkozhatunk, sok esetben már csak minimális 1-2 százalékot engednek az árból az eladók. A fővárosi panellakások tekintetében Budán és Pesten is 3 százalékot lehetett alkudni az idei év áprilisában, míg vidéken kicsit szerencsésebbek voltak a vevők és így a keleti és nyugati országrészben is 4 százalékos alkuval lehetett ingatant vásárolni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








