Megtévesztő volt a gyerektápszer reklámja: milliós bírságot fizethet a cég

Megtévesztő volt a gyerektápszer reklámja: milliós bírságot fizethet a cég

2018. január 14. 10:00

54 millió és 500 ezer forintra bírságolja a Gazdaság Versenyhivatal Numil Hungary Tápszerkereskedelmi Kft.-t és a Házi Gyermekorvosok Országos Érdekvédelmi Egyesületét, amiért 2014 novembere és 2016 március között a Numil termékeit az egyesület ajánlásával reklámozták.

54 millió és 500 ezer forintra bírságolja a Gazdaság Versenyhivatal Numil Hungary Tápszerkereskedelmi Kft.-t és a Házi Gyermekorvosok Országos Érdekvédelmi Egyesületét, amiért 2014 novembere és 2016 március között a Numil termékeit az egyesület ajánlásával reklámozták.

A GVH azonban úgy ítélte meg a rendelkezésére álló bizonyítékok alapján, hogy a két fél együttműködése alapvetően nem szakmai jellegű, hanem marketing célú volt. A versenyhivatal indoklása alapján a reklám azt a látszatot keltette a fogyasztókban, hogy az egyesület ajánlása egy független, szakmailag megalapozott álláspontot képvisel - megfelelőelőzetes vizsgálatok után. Ám az ajánlás szakmai háttere nem igazolódott, sőt, az egyesület anyagi juttatásban részesült az ajánlás felhasználásáért a kereskedelmi gyakorlatban.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. április 21. szerda
Konrád
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. április 20. 18:09